Prijedlogom novog Zakona o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija uvodi se mogućnost priznavanja poslije-srednjoškolskog obrazovanja koje nije dio sustava visokog obrazovanja i predaje se u nadležnost Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Važećim Zakonom nije, naime, usklađena kategorija priznavanja reguliranih profesija inozemnih obrazovnih kvalifikacija, a zakon nije usuglašen ni sa strateškim dokumentima EU te je stoga bilo potrebno pristupiti izradi novog prijedloga, objasnio je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na sjednici Vlade u četvrtak.
Ishod ovog postupka bit će mišljenje o inozemnoj obrazovnoj kvalifikaciji koje je predviđeno kao neupravni akt, a to će poprilično olakšati postupak pristupanja tržištu rada kvalitetnoj radnoj strani te omogućiti zaštitu od nekvalitetnih kvalifikacija, rekao je.
Postupak priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija radi pristupa tržištu rada i nastavka obrazovanja propisano ovim Zakonom provode nadležne sektorske agencije (Agencija za znanost i visoko obrazovanje – AZVO, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih – ASOO te Agencija za odgoj i obrazovanje – AZOO).
Izmjenama se predlaže i da se postupak priznavanja razine inozemne obrazovne kvalifikacije provodi ubuduće samo jednom u okviru upisnog postupka pri Agenciji za znanost i visoko obrazovanje, odnosno na visokim učilištima.
Sada se, naime, provode dva postupka – postupak priznavanja provodi se odvojeno od postupka upisa, što predstavlja nepotrebno administrativno opterećenje, objasnio je ministar.
Uvodi se i automatsko priznavanje razine za kvalifikacije visokih učilišta koje je vanjski vrednovala agencija koja je članica Europskog registra za osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju ili koje proizlaze iz kvalifikacijskih sustava koji su povezani s europskim kvalifikacijskim okvirima.
Automatsko prepoznavanje razine ne znači i automatski upis već odluku o upisu donosi visoko učilište, naglasio je Fuchs.
Priznavanje dijela obrazovanja provedenog u inozemstvu radi nastavka obrazovanja u Hrvatskoj provodili bi za razdoblje osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja odgojno-obrazovna ustanova u kojoj se želi nastaviti obrazovanje te visoka učilišta za razdoblje visokog obrazovanja.
Uvodi se i postupak vrednovanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija osoba pod međunarodnom i supsidijarnom zaštitom koje nisu u mogućnosti dostaviti dokaze o stečenoj kvalifikaciji.
Komentari