Francuska veleposlanica Michèle Boccoz uručila je u četvrtak u Zagrebu ravnateljici osnovne škole Pučišća na otoku Braču odličje Časnika reda Akademskih palmi koje se dodjeljuje osobama zaslužnima za velike doprinose u francuskom školstvu i kulturi.
Lucija Puljak doktorica je znanosti iz područja lingvistike. Cijeli radni vijek provela je u obrazovanju nastojeći kod mladih osvijestiti zavičajne posebnosti, koje predstavljaju velik ekonomski potencijal.
“Iskreno, ovo je priznanje i mene iznenadilo. U početku sam mislila da sam postala “chevalier”, odnosno vitez, što je izuzetno visoko odličje, ali eto pripala mi je čast dobiti još viši stupanj odlikovanja”, istaknula je dr. Puljak, koja smatra da su za odlikovanje u mnogome zaslužne i izložbe fotografija učenika OŠ Pučišća koje su pod motom “Briga mladih za svoju lokalnu baštinu” održane 2009. godine u Baillarguesu i 2011. u Montpellieru. No, najviše pozornosti francuske javnosti izazvala je izložba fotografija “Mladi i baština” koja je 9. i 10. svibnja 2013. u povodu ulaska Hrvatske u članstvo EU, bila postavljena ispred gradske vijećnice u Parizu.
Lucija Puljak trenutačno koordinira međunarodni projekt iz programa Erasmus plus, koji se ostvaruje u partnerstvu s dvjema školama iz Dijona te Osnovnom i Klesarskom školom iz Pučišća. Glavni je cilj projekta povezati učenike dviju zemalja u istraživanju preromaničkih kamenih spomenika čija će interpretacija pokazati kulturne dodire među dvjema europskim pokrajinama.
Na drugoj razini, projekt je usmjeren na unaprjeđivanje školskih sustava u uključenim zemljama kroz demostraciju praktične primjene najsuvremenijih teorija poučavanja (kroskurikularni pristup).
Školske edicije OŠ Pučišća s baštinskim motivima, u kojima su obuhvaćena učenička istraživanja, a koje uređuje Lucija Puljak, uz engleski prevode se i na francuski jezik, što se u francuskoj akademskoj zajednici posebno cijeni.
U tijeku su i dva europska projekta, koja su pokrenuli francuski partneri, a koje u Hrvatskoj koordinira Lucija Puljak. Jedan projekt uključuje devet europskih partnera na kreiranju zajedničkoga kulturno turističkoga proizvoda, a drugi, s petero partnera, rezultirat će zajedničkim kurikulumom za edukaciju voditelja koji će mlade u ruralnim zajednicama predvoditi u otkrivanju i ekonomskoj valorizaciji njihove baštine.
Komentari