Izvor blizak Uredu predsjednika Zorana Milanovića smatra da je ministar obrane namjerno objavio nacrt Zakona usred kampanje
Nacrtom novog Zakona o obrani ministar obrane i potpredsjednik Vlade i HDZ-a Ivan Anušić ne provocira samo predsjednika Zorana Milanovića, već prvenstveno premijera i šefa HDZ-a Andreja Plenkovića i njegova predsjedničkog kandidata Dragana Primorca“, izjavio je to za Nacional krajem prošlog tjedna visoki politički izvor blizak Uredu predsjednika Milanovića. Tim novim Zakonom o obrani prvenstveno se cilja na sužavanje ovlasti predsjednika Republike kad je u pitanju njegovo donošenje odluka kao vrhovnog zapovjednika Oružanih snaga RH. Milanović je na svom Facebooku objavio kako Plenković izmjenom Zakona o obrani želi pripremiti teren za slanje Hrvatske vojske u Ukrajinu te ga upozorio da time krši Ustav i da on, predsjednik i vrhovni zapovjednik OSRH, neće dopustiti da hrvatski vojnik vodi tuđe ratove.
Međutim, izvor blizak Uredu predsjednika Milanovića uvjeren je da se iza cijele ove priče krije i još jedan u nizu internih obračuna Ivana Anušića i Andreja Plenkovića i to prvenstveno zbog tajminga puštanja nacrta tog zakona u javnost. Naime, iako je najavljeno da bi se novi Zakon o obrani pred zastupnicima u Saboru trebao pojaviti tek u ožujku, a na javno savjetovanje tek krajem siječnja, Anušić je požurio pustiti ga u javnost točno usred završnice predsjedničkih izbora. Istovremeno, nakon Plenkovićeve izjave da nitko iz HDZ-a nije želio biti kandidat za predsjednika Republike i time se suprotstaviti aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću, upravo je Ivan Anušić javnim izjavama otvorio polemiku o tome je li Plenković zapravo lagao. Jer je na konferenciji za medije rekao da je on bio spreman ući u utrku za predsjednika.
Nacionalov izvor blizak Uredu predsjednika uvjeren je da je ministar Anušić zato odlučio i nacrt Zakona o obrani pustiti u javnost u završnici predsjedničkih izbora i time poslati određene poruke ne Milanoviću, nego Plenkoviću.
„Što tu smrdi? Smrdi sljedeće: Anušić ovim zakonom provocira Plenkovića. Naime, on je sedam dana pred predsjedničke izbore pustio u javnost taj zakon kojim smanjuju ovlasti vlastitom predsjedničkom kandidatu. Koja je tu logika? Pa čak se i Primorac morao ograditi od tog zakona i rekao da je protiv toga da se smanjuju ovlasti predsjednika. A to je nešto što predlaže potpredsjednik Vlade i potpredsjednik HDZ-a, razumijete? I još govori da su to zajedno zaključili. Ali pobjednik je po njihovoj računici trebao biti Primorac, a ne Milanović, zar ne?!“ kaže Nacionalov izvor.
PITANJE OVLASTI Anušić najavio izmjene Zakona o obrani, ali tek nakon predsjedničkih izbora
Povodom najavljenih izmjena Zakona o obrani, predsjednik Milanović u svom je priopćenju između ostalog naveo:
„Andrej Plenković, dakle, opet smjera izaći izvan okvira ustavnog poretka. Ovoga puta misli kako izmjenama Zakona o obrani može, preko svog ministra, preuzeti i zapovijedanje vojskom. Zapravo, namjera mu je staviti i Hrvatsku vojsku pod svoju kontrolu iako je, po Ustavu, Predsjednik Republike vrhovni zapovjednik. Ne bi mu bilo prvi put jer je već pokušao preuzeti kontrolu nad Vojno-sigurnosnom obavještajnom agencijom, što sam spriječio. Bez obzira želi li Plenković izmjenom Zakona o obrani nametnuti svoje samovlašće i Hrvatskoj vojsci ili želi pripremiti teren za slanje Hrvatske vojske u Ukrajinu, mora mu biti jasno: dok sam Predsjednik Republike bit ću vrhovni zapovjednik OSRH, a hrvatski vojnik neće voditi tuđe ratove. Pozivam Plenkovića da poštuje hrvatski Ustav i da poštuje volju hrvatskih ljudi koji su mi dali povjerenje baš zato što Hrvatsku vojsku čuvam od Plenkovićevih i tuđih ratova.“
Ministar obrane i potpredsjednik Vlade Ivan Anušić potom je izjavio da predsjednik Milanović izmišlja da se izmjenom Zakona o obrani priprema teren za slanje Hrvatske vojske u Ukrajinu. Zatim je na konferenciji za medije, na upit novinara ide li se u zakonske izmjene koje bi trebale smanjiti ovlasti predsjednika, Anušić čak izjavio kako nisu željeli da Zakon o obrani bude tema „prije nego što se ovi izbori završe“ te da će se, kada počne javno savjetovanje, što će biti do kraja siječnja, vidjeti što je Ministarstvo obrane predložilo. Tim više nije jasno tko je i zašto pustio taj nacrt tog zakona u javnost u završnici izbora.
Anušić je, međutim, naglasio da se taj novi zakon ne tiče uopće ovlasti predsjednika, nego temeljnog vojnog osposobljavanja, zbog čega se moraju promijeniti neke zakonske odredbe. Drugi je zakon koji se tiče odnosa Vlade, Ministarstva obrane i predsjednika RH, u stvarima u kojima se prelamaju odgovornosti i koji se tumače na različite načine, ustvrdio je.
NOVI ZAKON Obavezni vojni rok ipak ne počinje 1. siječnja, ročnici će služenje započeti kasnije
Komentari