Visoka inflacija smanjila kupovnu moć potrošača. Izvoz francuskih žestokih pića pao za petinu u prvom tromjesečju

Autor:

Foto: Noe Fornells, Unsplash

Francuski izvoz žestokih pića pao je za petinu u prvom tromjesečju zbog visoke inflacije koja je smanjila kupovnu moć potrošača diljem svijeta, objavilo je u utorak udruženje francuske industrije alkoholnih pića (FFS).

U 2022. je pak izvoz ‘žestica’ uvećan za 11,7 posto, na 5,4 milijarde eura. Količinski gledano, porastao je samo 2,3 posto, na 468 milijuna litara, pokazuju podaci FFS-a.

Pritom je obujam inozemne prodaje votke lani uvećan za 6,1 posto, a likera za 14,1 posto. U izvozu i dalje prednjači francuski konjak, no lani ga je izvezeno 3,7 posto manje nego u 2021.

“Rast izvoza bio je kratkog vijeka i smanjen je već na početku ove godine zbog inflacije čiji učinci postaju globalni. Po prvi put od zdravstvene krize to je izvozno tržište u padu”, stoji u priopćenju FFS-a.

U Francuskoj je konzumacija alkohola u padu i lani je u trgovinama na malo pala za 4,4 posto, na pet milijardi eura.

Prodaja u kafićima i restoranima vratila se pak na pretpandemijske razine, pruživši olakšanje tvrtkama u sektoru, navode u FFS-u.

“Potpuno otvaranje mjesta za druženje, zajedno s dinamičnom ponudom u segmentima koktela i bezalkoholnih pića rezultiralo je povećanjem godišnje prodaje od 51,8 posto u tom segmentu, što predstavlja ukupno 20,1 milijun litara”, napominju u udruzi.

Upozorili su pak da su mnogi proizvođači pretrpjeli gubitke u prošloj godini, koji su im još narasli u prvoj polovini 2023. budući da nisu mogli prenijeti na potrošače rast troškova, uključujući skok cijena stakla i alkohola poljoprivrednog podrijetla.

FFS zastupa interese približno 250 francuskih proizvođača i distributera alkoholnih pića, uključujući male tvrtke i međunarodne grupe.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.