VINARI KAO BREND ‘U posljednjih 30 godina u Istri smo naučili raditi fantastična vina svjetskog ranga’

Autor:

13.09.2024., Istra - Vinarija Rossi. 



Photo Sasa ZinajaNFoto

Luka Rossi kao predsjednik Vinistre ističe da je uloga Udruge pomoći brendirati Istru kao vinsku regiju. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Vinarija Rossi iz Vižinade u posljednjih nekoliko godina doživjela je temeljitu smjenu generacija jer su Marina Rossija zamijenili sinovi Luka, Filip i Marko. Luka Rossi ujedno je predsjednik Udruge Vinistra koja okuplja sve najvažnije istarske vinare

Velike i dugotrajne vrućine koje su obilježile ovo ljeto utjecale su i na planove istarskih vinara. Naime, klimatski uvjeti i manjak oborina primorali su vinare da ranije nego što je uobičajeno krenu s berbom pa su neki od njih sredinom rujna već završili s ovogodišnjom berbom. Među njima je i vinarija Rossi iz Vižinade koja je u zadnjih nekoliko godina doživjela temeljitu smjenu generacija jer su Marina Rossija zamijenili sinovi Luka, Filip i Marko. Luka Rossi ujedno je i predsjednik Udruge Vinistra koja okuplja sve najvažnije istarske vinare te organizira tradicionalni sajam vina Vinistra koja je ove godine održana 30. put. Luka Rossi je potvrdio kako je ova godina specifična i berba 2024. u istarskim vinogradima već je pri kraju.

“Može se reći da su zadnjih godina berbe bile specifične, što ukazuje na to da su klimatske promjene stvarne i da ih moramo uzeti u obzir i pripremiti se na razdoblja koja slijede. Zanimljivo je to da smo usprkos toj ranoj berbi jako zadovoljni jer je kvaliteta grožđa jako dobra. Količina je možda manja, ali zato će vina biti vrlo kvalitetna pa zato nemamo razloga biti zabrinuti”, kaže Luka Rossi i napominje da je slična situacija i kod drugih kolega, kod kojih je od 30 do 60 posto manje uroda, što znači da će količinski nedostajati vina na tržištu, ali će istovremeno to vino biti odlične kvalitete. Baš je u takvim, novim i izvanrednim situacijama, važna uloga Udruge Vinistra, što je istaknuo i Luka Rossi.

Voditeljica marketinga Vinistre Sanja Brnobić ističe da je za brendiranje Istre na svjetskoj razini ključna dobra marketinška strategija. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

“Vinarima dajemo prave informacije kako raditi u ovim uvjetima, a isto tako i kroz Udrugu vinari međusobno komuniciraju i međusobnim savjetima si zapravo puno pomažu. Udruga nam daje platformu za razgovore tijekom kojih možemo svi odlučiti koji je sljedeći korak”, rekao je Luka Rossi.

Od samog početka Udruga Vinistra imala je značajnu ulogu u razvoju istarskog vinarstva koje je značajno napredovalo u proteklih 30 godina, koliko postoji i ta udruga. Na početku je bila važna jer je okupila vinare koji su potom zajedno stvorili put kojim istarska vinska scena treba ići, što se pokazalo kao pun pogodak jer su istarska vina danas prepoznata širom svijeta.

“Zadnjih nekoliko godina sve se više govori o marketingu i sve se više vidi važnost marketinga. Naime, u posljednjih 30 godina naučili smo raditi u Istri fantastična vina svjetskog ranga. Koristimo svjetsku tehnologiju i svjetska znanja i tu se definitivno nemamo čega sramiti. Ono što smo vidjeli da je sljedeći korak i što je jako važno u prodaji i vinarstvu je marketing. I tu je važna uloga Udruge da pomogne brendirati Istru kao vinsku regiju. Kada mi to odradimo, onda svaki vinar može odlučiti gdje u cijeloj priči vidi svoju ulogu i u kojoj se niši vidi, pa se u to i dodatno ulaže”, kaže Luka Rossi.

Braća Filip, Luka i Marko Rossi; Filip i Marko nastavili su obiteljsku vinsku tradiciju u Vižinadi. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Koliko je važan marketing pokazuje i činjenica da je Istra u posljednjih godinu dana održala nekoliko važnih događaja koji su pozicionirali ovu regiju na svjetsku vinsku kartu. Prvo se u svibnju prošle godine u Poreču održalo 30. izdanje poznatog svjetskog vinskog ocjenjivanja ‘’Concours Mondial de Bruxelles’’ te je tada u Istru stiglo 320 ocjenjivača iz 50 zemalja, a ocjenjivalo se više od 7,5 tisuća vina, među kojima je bilo i 220 hrvatskih vina. Zatim se u lipnju ove godine u hotelu Kempinski Adriatic u Savudriji održao “Decanter 2024 Winners Showcase”. Riječ je o događaju na kojem je preko 40 hrvatskih vinara predstavilo svoja vina koja su osvojila medalju na ‘’Decanter World Wine Awards 2024’’. Suradnja s Decanterom nastavlja se i u studenome ove godine, kada će se nagrađena istarska vina predstaviti na događanju ‘’Decanter Fine Wine Encounter’’.

“Suradnja s Decanterom je pokazatelj u kojem smjeru bi trebala ići promocija naših vina. To je bio, recimo, novitet za ovu godinu. Kruna svega je bila 30. obljetnica Vinistre i prezentirali smo novi vizualni identitet. Time smo željeli dati još veći značaj našoj udruzi koja već 30 godina organizira manifestaciju Vinistra te smo objedinili jednu priču da bi se dao značaj Vinistri kao krovnoj organizaciji. Naš je cilj da se istarska vina brendiraju i da se Istra brendira kao vinska regija ne samo u Hrvatskoj, već i na svjetskoj razini. Da biste se tako brendirali, morate imati dobru strategiju marketinga, a naš sljedeći korak je predstavljanje u Londonu, na najvećem svjetskom vinskom sajmu, gdje ćemo predstaviti 16 istarskih nagrađenih vina. Vinistra je uz to, naravno, i stručna pomoć vinarima. Uvijek je tu. Možemo se pohvaliti da smo se uselili u novi ured u Poreču. Možemo reći da se Vinistra vratila u Poreč i otvoreni smo za sve naše vinare i sve ljubitelje vina”, rekla je voditeljica marketinga Vinistre Sanja Brnobić.

‘Naš sljedeći korak je predstavljanje 16 istarskih nagrađenih vina u Londonu, na najvećem svjetskom vinskom sajmu’, kaže Sanja Brnobić

U razvoju vinarstva u Istri važnu je ulogu odigrala i strategija koju su zajedno izradili Udruga Vinistra i Istarska županija. Ezio Pinzan, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodno gospodarstvo Istarske županije, kaže da Udruga Vinistra i istarski vinari vrlo dosljedno provode tu strategiju koja se financira iz proračunskih sredstava te županije.

“Istarski vinari svakodnevno razvijaju vinarstvo u Istri i pritom promoviraju Istru kao vinsku regiju, što potvrđuju i priznanjima koja dobivaju na svjetskom tržištu. Povijesno je najveći značaj naše udruge već tradicionalno održavanje Vinistre, najveće međunarodne vinske manifestacije u Hrvatskoj. Isto tako, ne smijemo zaboraviti ni to što su istarski vinari malvaziju, od jedne sorte stolnog vina, u 30 godina doveli na svjetske rang-liste vrhunskih vina”, zaključio je Pinzan.

U vinariji Rossi zadovoljni su kvalitetom grožđa nakon ovogodišnje berbe. Iako su količine zbog velikih vrućina nešto manje, vina će biti vrlo kvalitetna. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.