Moment pritezanja vrlo je važan kod aluminijskih felgi, kvaliteta vulkanizera najbolje se vidi po načinu uvijanja vijaka kotača, a po pravilima struke treba ih obvezno pritegnuti momentnim ključem
To posebno vrijedi za aluminijske naplatke. Pritom treba ići ‘u križ’, a vijke je preporučljivo pritegnuti u tri koraka, jer se tako osigurava najbolje nalijeganje naplatka na kotač. Moment pritezanja ovisi o dimenziji kotača i vrsti vozila.
Vijke kotača najprije treba uviti rukom, a tek ih potom pritegnuti pneumatskim pištoljem i potom momentnim ključem. Evo primjera:
90 Nm: Alfa MiTo, Fiat 500, Brava, Croma, Linea, Marea; Citroën C2, C3, C4, C5; Peugeot 206, 307, 407; Suzuki Splash
100 Nm: Alfa 147, GT, 166, Fiat Stilo, Ford Fiesta, Ka, Fusion, Hyundai i30; Peugeot 107, 207, 308, 3008; Renault Twingo
110 Nm: Alfa Romeo 159; Ford C-Max, Honda Jazz, Civic, Accord, CR-V; Kia Rio, Cee’d, Soul, Land Rover Freelander, Mazda 2, 3, 5, CX-5; CX-7; Mercedes A-klase (W168), C-klase (W202, 203), Opel Corsa, Astra, Meriva, Volkswagen Caddy; većina modela Toyote
120 Nm: većina modela Audija i Volkswagena te BMW-a prethodne generacije, Citroën C4; Mazda 5; Renault Scenic; Volvo C30, S40
130 Nm: većina modela BMW-a nove generacije
140 Nm: BMW X3; Volvo S80, S70, V70, C70, XC70
150 Nm: Opel Insignia; 160 Nm: Ford S-Max; Galaxy; Volkswagen Sharan, Touareg; Porsche Cayenne
Vijke kotača najprije treba uviti rukom, a tek ih potom pritegnuti pneumatskim pištoljem i potom momentnim ključem. Loše je, što većina vulkanizera nažalost radi, ako se vijci u naplatke umeću pneumatskim pištoljem. Tako se može lako oštetiti navoj (ako uhvati krivi zub’) i naplatak, pogotovo aluminijski. U svakom slučaju to je posao kod kojega ne treba žuriti, niti ga raditi na silu. Nakon stavljanja naplataka treba provjeriti tlak zraka u gumama, odnosno napuhati ih na tlak za puno opterećenje.
Završnim pritezanjem vijaka na kotačima momentnim ključem osigurava se pravilno nalijeganje i ravnomjerno pritezanje svih vijaka na aluminijski naplatak. U protivnom nastaje rizik oštećenja naplatka i odvijanja vijka/vijaka u vožnji, što je višestruko izglednije nego kod čeličnih naplataka.
Komentari