Vidović pozvao na rasvjetljavanje sukoba između Banožića i Debeljaka: “To je kockanje s ugledom tvrtke i države”

Autor:

20.02.2023.,Sibenik-U uredu gradonacelnika Grada Sibenika odrzana je konferencija za medije.Tema konferencije je osvrt na dezinformacije vezane uz zemljiste nekadasnje tvornice TEF u Sibeniku te plaze Banj koje su putem medija plasirane u javnost te su uznemirile stanovnike Sibenika.Na konferenciji su, uz predstavnike Grada Sibenika i tvrtke Batizele d.o.o., govorili i predstavnici Zavoda za javno zdravstvo, Instituta Rudjer Boskovic te zastupnik u Hrvatskom saboru Franko Vidovic. Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Predsjednik saborskog odbora za obranu Franko Vidović za 1. lipnja najavio je sazivanje sjednice na temu nabave ophodnih borbenih brodova koje je naručilo Ministarstvo obrane RH u splitskom brodogradilištu. Vidović je odlučio sazvati sjednicu odbora nakon još jednog skandala u kojem se našao ministar Mario Banožić.

“Obje zainteresirane strane izlaze s detaljima ugovora, a cijeli taj posao ne bi trebao biti izložen sudu javnosti. Zbog toga je moja odluka da sazovem odbor za 1. lipnja s ovom temom – gdje smo zapeli u izgradnji ophodnih brodova i što je tu meritum stvari”, kazao je Vidović.

Ističe kako treba sjesti, porazgovarati i pronaći rješenje.

“Meritum stvari da RH uz što manje buke dobije svoje brodove. “Ovo što se sada događa nije rješenje i to je kockanje s ugledom i tvrtke i države”, zaključio je Vidović u svom gostovanju na N1.

Upravni sud u Splitu ovih dana donio je nepravomoćno rješenje kojim je Brodosplit ostao upisan kao vlasnik obalnih ophodnih brodova. Vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak nada se novoj državnoj uplati, dok MORH najavljuje žalbu.

Nacional je početkom svibnja dobio uvid u pismo u kojem je Debeljak izuzetno teško optužio ministra obrane Marija Banožića za dugotrajnu smišljenu opstrukciju rješavanja pitanja izgradnje i isporuke obalnih ophodnih brodova za Hrvatsku ratnu mornaricu.

Banožić se već javno žalio zbog kašnjenja u izgradnji tih brodova, navodeći da je do toga došlo zato što je vlada Zorana Milanovića potpisala loše ugovore o njihovoj izgradnji. Međutim, prošlog rujna otkriveno je da aktualni ministar obrane o toj temi ili gotovo ništa ne zna ili laže, jer je tvrdio da je država vlasnik tih brodova, a nije, nego je kao vlasnik upisana Debeljakova tvrtka koja ih gradi, a brodovi usput nisu opterećeni nikakvim instrumentima osiguranja.

Debeljaku prekipjelo, Banožić mu nije odgovarao ni na jedno pismo

Njihovi sukobi s vremenom su eskalirali, a sada sadržaj Debeljakova pisma Banožiću otkriva da su Debeljaku prekipjele Banožićeve laži, manipulacije i opstrukcije te da mu se obraća nakon niza pisanih očitovanja, molbi i inicijativa, na koje aktualni ministar obrane nije reagirao ni na koji način. Debeljak mu se tim pismom obraća i zato što iz javnih objava MORH-a i Banožićevih javnih istupa na temu realizacije spomenutog Ugovora iščitava „potpunu nezainteresiranost za kooperativnom suradnjom na poštivanju odredbi Ugovora u dijelu koji opisuje nužnost primjene Zakona o obveznim odnosima, te Zaključaka VRH od 31.10.2021 i 21.06.2022.“.
U priopćenju iz Brodosplita ustvrdili su da im iz MORH-a nitko ne odgovara te zaključili da i dalje mogu završiti ophodne brodove.

“Možemo shvatiti da je netko krivo informiran, ali ne možemo shvatiti da se već duže od godinu dana ne uspijevamo sastati s bilo kim relevantnim u MORH-u da pokušamo uopće razgovarati, kako bi utvrdili problem i kako ga riješiti, i to jedino sukladno zakonima i ugovoru. Poslali smo im u tih godinu dana na desetke dopisa na koje ne dobivamo odgovor. Imamo zabranu izlaska o detaljima ugovora zbog ugovora o tajnosti”, navode te dodaju da je ugovor o gradnji obalno ophodnih brodova između MORH-a i Brodosplita potpisan u prosincu 2014., za gradnju jednog prototipa i četiri broda u seriji, i to prema kalkulacijama troškova odnosno cijenama iz 2014. MORH je prema cijenama iz 2014. do sada platio tek 70 posto ukupne vrijednosti ugovora, dok prema stvarnim troškovima taj iznos pokriva samo 47 posto.

“Do dan danas nije u potpunosti plaćen niti prototip koji je primopredan 2018. godine. Gledajući preostala četiri broda u seriji nakon izrađenog prototipa, do 1. 2. 2022. plaćeno je samo 35,2 % njihove troškovne vrijednosti. Bitno je razumjeti da što se rokova tiče Graditelj nije smio početi graditi brodove u seriji prije izričitog naloga Naručitelja (MORH-a), a što se dogodilo tek 17.02.2020. godine”, istaknuli su u splitskom brodogradilištu.

EKSKLUZIVNO: Zbog Banožićevih laži i opstrukcija pet modernih oklopnih ophodnih brodova pred prodajom je strancima umjesto da završe u HRM-u

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.