Viber, jedan od vodećih svjetskih appova za jednostavnu i besplatnu komunikaciju, na Međunarodni dan privatnosti predstavio je rezultate svoje globalne, in-app dobrovoljne ankete u kojoj je sudjelovalo oko 340 tisuća ljudi. Anketa pokazuje da, 77 posto korisnika aplikacije diljem svijeta digitalnu privatnost i dalje stavlja u sam vrh važnosti.
COVID-19 kriza nastavlja ubrzavati digitalizaciju mnogih aspekata naših života, od edukacije do poslovanja i zdravstva, a ljudi se okreću appovima i digitalnim formatima kako bi ostali u
kontaktu s obitelji, prijateljima i kolegama. Nedavna anketa, koju je proveo Rakuten Viber. dodatno je potvrdila da je kroz taj proces transformacije korisnicima privatnost važna.
U anketi su sudjelovale zemlje iz Europe, s Bliskog istoka, Sjeverne Afrike i Dalekog istoka. Od svih zemalja, one iz Zapadne Europe pokazale su najveću zabrinutost oko digitalne privatnosti – čak 85 posto sudionika ocijenilo je privatnost kao vrlo važnu, što je 10 posto više od globalnog prosjeka.
U Hrvatskoj, 88 posto Viberovih korisnika koji su sudjelovali u ovoj dobrovoljnoj anketi potvrdilo je da im je digitalna privatnost izrazito važna, što je 8 posto više od prosjeka za regiju.
U anketi je ponuđeno pet različitih opcija, a 79 posto korisnika iz Hrvatske kao najbitniju je odabralo jamstvo privatnosti razgovora. Odmah nakon toga bitno im povjerenje da se njihovi podaci neće sakupljati ili dijeliti u svrhe koje nadilaze uobičajene potrebe funkcioniranja aplikacije – tu je opciju odabralo 8 posto korisnika.
Obostrana enkripcija
Svi 1-na-1 privatni chatovi i Viber pozivi osigurani su obostranom enkripcijom. Nitko ne može biti
pozvan ili ući u grupni chat bez dozvole. Viber nudi i opciju tajnih chatova, kao i opciju samouništavajućih poruka, koje automatski nestaju nakon određenog vremenskog perioda.
Gotovo 100 tisuća ljudi, odnosno 72 posto sudionika iz Središnje i Istočne Europe, kao najvažniju stavku odabralo je obostranu enkripciju, za razliku od samo 18 posto iz ankete otprije godinu dana. Postotak je sličan i na globalnoj razini. Također na globalnoj razini, čak je 79 posto sudionika spremno odabrati drugi messaging app, ukoliko se na onom kojeg koriste ne osjećaju sigurno.
“Ova anketa jasno pokazuje da digitalna privatnost nikada ne bi smjela biti na drugom mjestu, pogotovo u vrijeme rastuće zabrinutosti oko nadgledanja i praćenja privatne komunikacije u svrhu profita,” izjavio je Djamel Agaoua, izvršni direktor Rakuten Vibera.
“Kako je privatnost podataka najvažnija stavka za naše korisnike, tako je jedan od prioriteta i za nas. Našim korisnicima diljem svijeta nastavit ćemo pružati sigurnu uslugu i platformu koja će brinuti o privatnosti njihovih razgovora”, poručio je Rakuten.
Komentari