Veliki popusti potaknuli su internetsku prodaju u SAD-u tijekom produljenog vikenda nakon Dana zahvalnosti, ohrabrivši Amerikance da unatoč ograničenim kućnim budžetima u predblagdanskoj kupovini potroše 38 milijardi dolara.
Tijekom Cyber tjedna, koji obuhvaća razdoblje od Dana zahvalnosti zaključno sa Cyber ponedjeljkom, kupovina putem interneta skočila je za 7,8 posto, prema podacima Adobe Analyticsa.
Uoči ključne sezone kupovine savjetodavne tvrtke popu Deloittea i trgovci poput Walmarta i Macy’sa upozorili su da su kupci oprezni zbog inflacije koja ograničava obiteljske budžete. No, povoljna ponuda privukla je ‘lovce’ na popuste i ohrabrila potrošnju.
Na Cyber ponedjeljak prodaja je skočila za 9,6 posto, na rekordne 12,4 milijarde dolara, a građani su najviše kupovali igračke Hot Wheels, PlayStation 5, pametne satove i kuhinjske uređaje.
“Rekordna online potrošnja tijekom Cyber tjedna … pokazuje kako popusti mogu utjecati na (…) potražnju građana”, Vivek Pandya iz Adobe Digital Insightsa.
Adobe je priopćio da su popusti tijekom Cyber ponedjeljka dosegnuli i 31 posto za elektroniku i 27 posto za igračke.
“Kupi sada, plati kasnije”
Kako bi povećali božićne ‘proračune’, kupci se oslanjaju i na usluge poput „kupi sada, plati kasnije“ (BNPL) putem Klarne ili Affirma, izbjegavajući dodatne naknade i kamate na plaćanje kreditnom karticom.
Transakcije putem BNPL-a dosegnule su na Cyber ponedjeljak rekordnih 940 milijuna dolara, što je skok za 42,5 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Adobe je prognozirao 18,8-postotni rast.
I kompanija za obradu plaćanja Block istaknula je snažan rast BNPL transakcija putem Afterpay-a tijekom prošlog vikenda, za 19 posto. Klarna je registrirala skok narudžbi američkih kupaca na Crni petak za 29 posto.
Komentari