Istražitelji su se dokopali podataka iz vozila koji su pokazali da autopilot nije bio aktiviran te da je vozač, koji je imao alkohola u krvi, držao stisnutu papučicu gasa.
Prije pola godine brojni su mediji prenijeli priču o prometnoj nesreći Teslina vozila u kojoj su poginule dvije osobe. Ono po čemu je ta priča bila specifična jest što su preliminarni podaci istrage pokazali da nitko nije sjedio na prednjim sjedištima, pa se istražiteljima nametnuo samo jedan zaključak – automobilom je upravljao autopilot.
Nakon toga neki su vlasnici Tesle pokazali kako je zaista moguće prevariti autopilot i sjesti na stražnje sjedalo dok vozilom upravlja autopilot te je za neke to bio još jedan dokaz kako moderna tehnologija ne može zamijeniti ljude na mjestu za volanom automobila. No brzo su se pojavili i drugi dokazi koji su ukazali na to da ne samo da su oboje smrtno stradalih sjedili na prednjem sjedištu Tesle, već i da nije bio aktiviran autopilot.
Naravno, pokrenuta je i istraga kako bi saznali sve detalje nesreće, a istražitelji su pokušali izvući podatke iz uređaja koji prati i bilježi sve događaje s automobilom (EDR – event data recorder), a koji je u nesreći izgorio. Ipak, uz pomoć proizvođača uređaja istražitelji su uspjeli doći do podataka koji su pokazali da je situacija u potpunosti drukčija u odnosu na preliminarne rezultate istrage.
Naime, podaci su pokazali da su obje osobe sjedile na prednjim sjedištima te da je vozač imao pritisnutu papučicu gasa, što znači da autopilot u trenutku nesreće nije bio aktiviran. Pritisak na papučicu gasa iznosio je čak 98,8 posto, a najveća brzina zabilježena pet sekundi prije sudara bila je veća od 100 km/h. Također, toksikološki nalaz pokazao je da je vozač u krvi imao veću količinu alkohola od one koja je dozvoljena u Teksasu.
Nije poznato na temelju čega su istražitelji odmah nakon nesreće bili gotovo pa sigurni da je krivac za nesreću autopilot, no kako je to dobro poznato, čak i kada je ova opcija aktivirana, vozači uvijek moraju imati ruke na volanu i pratiti situaciju u prometu te biti odgovorni za ponašanje automobila, prenosi Zimo.
Komentari