Istraživanje o stajalištima i potrebama za uvođenje cjelovite seksualne edukacije u škole pokazalo je da to nastavnici i školsko osoblje blago do umjereno pozitivno prihvaćaju, a učenici izrazito žele više takve edukacije, rečeno je u srijedu na konferenciji za novinare.
Konferencija je održana kao dio projekta “Zdrave veze”, koji provode Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter, Lezbijska organizacija Rijeka “LORI”, SOS Rijeka – centar za nenasilje i ljudska prava i Udruga Delta.
Ana Ajduković iz organizacije “LORI” ističe da je namjera otvoriti dijalog o mogućnosti uvođenja cjelovite seksualne edukacije (CSE) u škole. Uz predstavljanje rezultata istraživanja koje je provedeno među učenicima osnovnih i srednjih škola te nastavnicima u Primorsko-goranskoj, Sisačko-moslavačkoj i Varaždinskoj županiji, na skupu su iznijeti primjeri dobre prakse iz Norveške.
Ajduković je kao prikaz stanja iznijela podatke iz nekih istraživanja po kojima je 50 posto mladih bilo u nasilnim vezama, 50 posto njih smatra da se LGBT osobe ni bi trebale javno eksponirati, a više od 60 posto mladih LGBT osoba je potvrdilo da doživljavaju verbalno nasilje od vršnjaka, a preko 20 posto od nastavnika.
Petra Čargonja iz udruge PaRiter navela je da su sve udruge sudionice projekta uvidjele da postoji potreba za implementacijom CSE u obrazovni sustav zbog prevladavajućih rodnih stereotipa, nedostatka informacija ili netočnih informacija u školama i okolini mladih.
CSE u školama, pokazala su iskustva, dovodi do kasnijeg stupanja u seksualne odnose, manje seksualnih partnera u životu mladih, korištenja pouzdanih metoda kontracepcije i manje maloljetničkih trudnoća, istaknuto je.
Rezultati istraživanja provedenog u sklopu projekta pokazuju da bi najbolji način uvođenja CSE u škole bio kroz poseban izborni predmet.
Učenici su isticali da je postojeći pristup u školi nezanimljiv i previše uopćen, a nastavnici da se o tome u školama premalo govori, dok angažman nastavnika uglavnom ovisi o njihovim osobnim stajalištima.
Komentari