Jadrolinija je ove godine kupila trajekt star 27 godina za 12 milijuna eura bez PDV-a i potrošila dodatnih 2,7 milijuna eura na remont, a brod se svako malo kvari. Trenutno s tristotinjak putnika pluta bez pogona u Korčulanskom kanalu.
Manifestacija “Trag u beskraju” već šestu godinu zaredom odaje počast Oliveru Dragojeviću. Ove će se godine koncerti Oliveru u čast održati od 26. do 31. srpnja, a među izvođačima će biti Zorica Kondža, Petar Grašo, Dalmatino, Tomislav Bralić i Klapa Intrade, Guliano, te ovogodišnji pobjednik The Voice Hrvatska, Martin Kosovec.
“Trag u beskraju” započinje u petak, 26. srpnja, koncertom na trajektu “Oliver” na relaciji Split-Korčula. Na tom će koncertu nastupiti Ante Gelo, koji je i glazbeni producent koncerta, te Jure Brkljača i Dino Petrić. Večer će završiti pub kvizom “Dvi, tri riči” o Oliveru, koji će se održati u dvorištu osnovne škole u Veloj Luci.
No, trajekt “Oliver” trenutno pluta u Korčulanskom kanalu, a portal Dalmacija danas piše kako im je iz Jadrolinije rečeno da je pretrpio tehnički kvar. Kasnije su doznali i da je ostao bez oba motora te je potpuno van funkcije.
Trajekt “Oliver” bio je na putu prema Veloj Luci, a iz Jadrolinije javljaju da je tijekom tog putovanja doživio čak dva kvara.
Pojavili se problemi neposredno prije sutrašnjeg koncerta
No, postavlja se pitanje hoće li sve ići po planu sa sutrašnjim koncertom na trajektu s početkom u 18 sati, piše Dalmacija Danas. Iz Jadrolinije su, kažu, priopćili da sve ide po planu, te da se danas “radilo o manjim tehničkim problemima”.
‘Nitko nam ništa ne govori’
“Nitko nam ništa ne govori. Na trajektu je posadu trenutačno nemoguće pronaći. Dobili smo besplatnu vodu. Zbog nedostatka informacija osjećamo se kao stoka. Radnici u baru su vrlo ljubazni, ali ni oni ne znaju ništa i sav razgovor na trajektu se svodi na spekulacije oko trenutnog stanja i vremena i načina dolaska u Vela Luku”, ispričao je jedan zaglavljeni čitatelj portala Dalmacija danas.
Trenutno se čeka remorker i brod će, prema neformalnim informacijama, biti otegljen u Vela Luku, a treba ispitati jesu li u pitanju oba motora, ali i emergency sustav kojeg zapravo nema. “Oliver” je dobio obje suglasnosti da mogu isploviti, jednu od Hrvatskog registra brodova, a drugu Lučke kapetanije Rijeka jer bez toga brod ne bi mogao biti na moru.
Na trajektu Oliver nalizi se oko tritotinjak putnika.
Sukob vodećih HDZ-ovaca oko broda posvećenog Oliveru Dragojeviću
U nedjelju, 29. srpnja, održat će se veliki koncert na pontonu na rivi u Veloj Luci, na kojem će nastupati Petar Grašo, Jelena Rozga, Zorica Kondža, Dalmatino, Guliano, Martin Kosovec, Tomislav Bralić i Klapa Intrade te drugi izvođači. Koncert će se uživo prenositi na HRT-u. O cilju ovog koncerta, Ante Gelo kaže: “Od samog početka ‘Traga u beskraju’ želja nam je da se jednom godišnje okupimo i prisjetimo nevjerojatnog glazbenika i prijatelja. Želimo čuvati to sjećanje iz godine u godinu, kroz glazbu i druženje svih nas koji smo imali privilegiju dijeliti s njim prekrasan život muziciranja, snimanja, sviranja i putovanja.”
Trajekt Oliver – kvarovi od samog početka, o čemu je pisao Nacional
Ali, nema dobre fešte i manifestacije Oliveru u čast, ako sve na počne već na trajektu, iz Splita za Korčulu. Danas mediji javljaju da je trajekt bio u problemima. Podsjetimo, Nacional je prvi otkrio dramatičnu situaciju u kojoj se forsiralo isplovljavanje broda s ozbiljnim sigurnosnim nedostacima.
Jadrolinija je ove godine kupila trajekt star 27 godina za 12 milijuna eura bez PDV-a i potrošila dodatnih 2,7 milijuna eura na remont. Brod je plovio u Grčkoj i zvao se Hermes, a Jadrolinija ga je nazvala Oliver, te sad plovi na liniji Split-Vela Luka-Ubli. Zaplovio je 20. svibnja ove godine nakon remonta u brodogradilištu Viktor Lenac.
Trajekt “Oliver” je privukao pažnju javnosti jer je imenovan po pjevaču i glazbeniku Olveru Dragojeviću te plovi na vrlo opterećenoj liniji.
Jadrolinija je na proljeće sklopila dva ugovora za remont Olivera s Viktorom Lencom. Prvi ugovor, vrijedan 150 tisuća eura, bio je za hitne popravke, dok je drugi, vrijedan 2,55 milijuna eura, obuhvatio opsežnije radove. Najveći troškovi uključivali su popravak glavnog motora, garaže na palubi, ugostiteljstvo i elektro radove.
Brod je, prije nego što je zaplovio, prošao kroz nekoliko faza remonta. Prvi ugovor je sklopljen zbog hitnosti situacije, koja nije mogla biti predviđena, te nije bio predmet javnog natječaja. Drugi ugovor je prošao kroz standardni postupak nabave, pri čemu je Jadrolinija poslala pozive na sedam domaćih brodogradilišta, ali je samo Viktor Lenac dostavio ponudu.
Unatoč svim izazovima i dodatnim troškovima, Jadrolinija je uspjela osposobiti trajekt za plovidbu, te je Oliver napokon zaplovio 20. svibnja. Ovaj brod ima ključnu ulogu na liniji Split – Vela Luka – Ubli, koja je poznata po velikoj prometnoj opterećenosti. Javni interes za ovaj projekt bio je velik, ne samo zbog imena broda, već i zbog njegove važnosti za povezivanje otoka s kopnom.
Komentari