Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talijanskom dramom riječkog HNK-a, a koja je na programu „Zajca“ održat će se u srijedu u 19:30 sati.
“Posljedica uspjeha i velikog interesa za riječki Balet bila je kampanja ‘Riječki Balet-novi brend našeg grada’ te potpisivanje ugovora s Erste bankom, generalnim pokroviteljem Baleta”, rekao je Marin Blažević.
Od tjelesne i mentalne nevinosti do apsolutne ljubavi
Najavljujući baletnu predstavu ‘Romeo i Julija’ Sergeja Prokofjeva, njen koreograf te autor koncepta i dramaturgije Jiří Bubeníček naglasio je kako mu je prije svega bilo važno ispričati priču te da su svi elementi u toj funkciji, a predstavu je opisao kao spoj klasike i suvremenih elemenata. Osim toga, kako je rekao, priču je autorski tim nastojao što više približiti publici što su i postigli scenografijom koja se proteže kroz gledalište.
“Ispričali smo priču onako kako ju je ispričao i Shakespeare, ali uz pomoć suvremenih elemenata koji bi mogli biti zanimljivi i mladima, od projekcija pa do svega onoga što će se događati dok publika još bude pristizala na izvedbu. Zato vjerujem da će ova predstava privući i novu, mladu publiku”, rekao je Bubeníček.
Njegova suradnica, kostimografkinja te koautorica koncepta i dramaturgije Nadina Cojocaru govorila je o vizualnosti predstave. “Kostimi su romantični, vjerujem lijepi i elegantni, s renesansnim elementima, ukratko, spoj su povijesnog i suvremenog. Jednako kao i scenografija, njeni dijelovi mogu biti fragmenti iz prošlosti, a istodobno i fragmenti sna.”
Maestro Valentin Egel koji će ravnati izvedbama baleta Prokofjevljevu je glazbu opisao kao izravnu u donošenju cijelog spektra emocija te ju nazvao ako ne najboljom, onda svakako jednom od najboljih verzija Shakespearove ljubavne priče ispričane glazbom.
“Prvi od razloga za postavljanje upravo ovog naslova jest publika jer „Romeo i Julija“ ulaze među publici omiljene naslove, naročito jer se izvode uz orkestar. Drugi je zbog plesačica i plesača koji žele iskusiti interpretaciju povijesno poznatih likova. Ali ako unutar ansambla ne postoje plesači koji će utjeloviti naslovne uloge, koncept postavljanja ovog baletnog djela nema smisla. Mi imamo sreću što su u našem ansamblu Maria Matarranz de las Heras i Nicola Prato”, rekla je ravnateljica riječkog Baleta Maša Kolar.
“Julija prolazi put od tjelesne i mentalne nevinosti do apsolutne ljubavi i tragedije. U ovoj je predstavi jako puno plesa, ali prije svega je riječ o pravim i čistim osjećajima. Veliki osjećaji kroz pokret”, rekla je Maria Matarranz de las Heras koja će utjeloviti Juliju te dodala kako joj je puno pomogao njen parter Nicola Prato. On je pak rekao da je Romeo nedužan mladić koji zbog lude i bezuvjetne ljubavi doživljava radikalnu promjenu i otkriva novog sebe.
Komentari