Važnost razvijanja intelektualnih vještina darovite djece

Autor:

PANDA

Darovita djeca ističu se svojom iznadprosječnom inteligencijom.

Njihov način razmišljanja i ponašanja pokazatelji su da žele i trebaju više od svojih vršnjaka. Međutim, tijekom školovanja daroviti se učenici susreću s brojnim problemima.

“Naše društvo ne cijeni dovoljno darovitu djecu, jer im ne osigurava uvjete kojima bi potaknuli i podržali njihov daljnji razvoj prema sposobnostima, željama i područjima interesa. Učitelji su u školama preopterećeni administracijom, nastavni je plan prilagođen većini pa često dolazi do nesklada između posebnih potreba darovitih učenika i samog programa, što može rezultirati lošijim ocjenama, sukobima i manjkom samopouzdanja“, mišljenje je Kristine Duvnjak, profesorice biologije i voditeljice programa edukacije u Udruzi Bioteka.

PANDA je edukacijski projekt koji u sinergiji civilnog, privatnog i javnog sektora uključuje rad s osnovnoškolskom djecom, za koju je sukladno psihologijskom testiranju utvrđeno da pripadaju u skupinu darovite djece. Kroz istraživački i kreativni pristup te projektnu nastavu obuhvaća aktualne teme poput tehnologije, očuvanja zdravlja ljudi i okoliša, održivog razvoja i obnovljivih izvora energije. PANDA je osmišljena kao nadopuna školskom kurikulumu te se već treću godinu zaredom pokazala kao vrlo uspješan pothvat.

“Projekt je jedinstven, jer darovitoj djeci pruža izravnu suradnju sa znanstvenicima, stručnjacima, raznim institucijama, tvrtkama i udrugama. Djeca teoretsko znanje primjenjuju kroz istraživački rad, učeći na stvarnim primjerima i vlastitom iskustvu, dok se tim edukatora brine da se projekt provodi u skladu s najnovijim pedagoškim načelima rada s darovitom djecom“, tumači Duvnjak.

Trenutno je u projekt uključeno 36-ero djece iz zagrebačkih osnovnih škola te drugih škola okupljenih oko redovitih Biotekinih edukacijskih programa.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.