VANDA WINTER: ‘Opušteno pripremam prvi album, ali radit ću i u kazalištu’

Autor:

INES NOVKOVIĆ

‘Nađi nju’, novi singl Vande Winter, najava je debitantskog albuma

Vanda Winter, glumica zagrebačkog Gradskog kazališta Komedija, priprema svoj prvi album. „Nađi nju“ novi je singl, za koji je snimljen i videospot. Vanda Winter dala je kratak intervju Nacionalu.

NACIONAL: „Nađi nju“ vaš je novi singl koji će se naći na prvom albumu. Tko je radio pjesmu i zašto ste ju odlučili pjevati? Zašto vam se svidjela?

Autor i producent pjesme je Zvonimir Dusper. Dus i ja smo se u studiju sretali i ranije, ali tek je ova suradnja, započeta doduše radom na nekim drugim pjesmama za moj album, otvorila prostor za ovu. „Nađi nju“ mi se svidjela, jer me se u prvim preslušavanjima dojmio njezin minimalistički šarm i imala je zanimljiv tekstualni obrat. Kad sam otpjevala „info“ vokale, osjetila sam da mi paše i to je bilo to!

NACIONAL: Snimili ste i spot, koliko vam je to važno? Koliko se danas u digitalnom svijetu obraća pozornost na njih, a koliko je važna „samo“ pjesma s obzirom na streaming servise?

O spotu razmišljam možda više iz glumačkog, nego iz glazbenog kuta, pa je moja potreba za vizualnim možda mrvicu drugačije motivirana i vjerojatno podliježe nešto drugačijim kriterijima. No, glazba se još uvijek konzumira tako da se i sluša i „gleda“. Ne vidim da će se to uskoro promijeniti nauštrb spotova. Kad su moji spotovi u pitanju, inzistiram na estetskom dojmu, to je nešto čime se, primjerice, nastupajući u seriji ili na filmu uopće ne bih bavila. I užasno mi je važna atmosfera, emocije koje pobuđuju slike, brzina, izmjene kadrova, detalji, svjetlo… Daleko više nego klasična naracija. Draže mi je kad se u spotovima „pripovijeda“ indirektno. Mislim da su Filip Dizdar i Matija Petrović, režiser i direktor fotografije za spot „Nađi nju“, u tome uspjeli, a posebnu mi je čast svojim pojavljivanjem ukazala i apsolutno predivna Natalia Kosovac, primabalerina zagrebačkog HNK.

NACIONAL: Publika vas poznaje kao glumicu u Komediji, ali igrali ste i u brojnim televizijskim projektima. Mjuzikl je žanr u kojem ste se posebno istaknuli, u ovom trenutku nastupate u „Ljepotici i zvijeri“, dakle morate biti izvrsni i u pjevanju, i u glumi i u plesu. Zašto volite mjuzikl i kako gledate na mjuzikl u Hrvatskoj, je li dovoljno cijenjen? Publika ga obožava, ima dugu tradiciju, ali što je sa strukom?

Odgovor na posljednje pitanje nije jednostavno dati, jer je kontekst ove teme, koja zapravo govori o statusu mjuzikla, širok i dosta složen. Za početak, tko je „struka“? Ona bi po logici podrazumijevala skupinu ljudi povezanih istom ili srodnom profesijom koje odlikuju zajednički kriteriji i iskustvo, dok ljudi koji većinom izlaze s naših akademija, bilo glazbene, bilo dramske, s obzirom na to da još uvijek ne raspolažemo s jedinstvenim obrazovnim sustavom koji bi podržao odgoj specifičnog, polivalentnog kadra, u principu ne znaju što je mjuzikl i procjenjuju ga eventualno iz vizure svojeg uskog područja. A mjuzikl, baš naprotiv, izričito traži širinu, multidisciplinarnost, kao i izvrsnost u svakom svojem segmentu. Paralelno, s mjuziklom se sustavno po pitanju repertoara bavi samo jedno kazalište u čitavoj zemlji, a to je Komedija.
Nije li onda upravo čudesno što je na tako malom tržištu, i uz skromne uvjete, nekome uspjelo okupiti talente, razviti ih do njihova punog potencijala i oformiti ansambl koji je samo u zadnjih 25 godina iznio zbilja kapitalne naslove kao što su „Mali dućan strave“, „Kosa“, „Chicago“, „Aida“ Eltona Johna, „Skidajte se do kraja“, „Cabaret“, „Spamalot“, „Mamma Mia“, „Jesus Christ Superstar“, „Ljepotica i zvijer“, ali i „Jalta, Jalta“ i „Gubec – beg“? Što se tu ima ne cijeniti?
Osobno volim i mjuzikl i dramu, nastupam u oba žanra i ne bih se niti jednog odrekla. Neosporiva činjenica
, koju i moje iskustvo potvrđuje, jest da je mjuzikl izvedbeno zahtjevnija forma od drame, a kako podrazumijeva posjedovanje i glazbenog talenta koji je egzaktan u odnosu na glumački, podložan je rigoroznijoj selekciji. Prema tome, biti na nivou izvođenja mjuzikla nije samo prednost, nego i privilegij. Ne brine me tko ga koliko cijeni ili ne, jer sam svoj put prema onome što ja cijenim davno odabrala i iza njega stojim. Daleko mi je važnije, primjerice, kako unutar svoje radne sredine dobiti što bolje produkcijske uvjete. Mislim da je to, kao i u drugim strukama, jedini kriterij koji odražava stvaran respekt prema određenom zvanju. 

NACIONAL: Kako gledate na svoju pjevačku karijeru, imate li kakav plan ili ste opušteni i idete polako?

Izuzetno sam opuštena i uživam! Ne ovisim o albumu, jer me publika odavno prepoznaje kao vokalisticu i od svojeg pjevanja živim, što kroz glazbeni teatar, što kroz koncerte koje prihvaćam i održavam u odnosu na kazališne obveze. Da mi Aljoša Šerić i Dallas Records nisu ponudili ovaj projekt, pitanje je bih li sama inzistirala na njemu. Ali, evo, izuzetno mi je drago da jesu!

NACIONAL: Imate li najavljenih nastupa, veselite li im se?

S obzirom na to da mi je protekla sezona bila vrlo intenzivna, uz dvije velike premijere, velik broj izvedbi, inozemna gostovanja te paralelno oblikovanje dvaju singlova i spotova, odlučila sam uzeti odmor s obitelji, sve do odlaska na Dubrovačke ljetne igre s predstavom ‘Velo misto’. Odmah po povratku čeka me koncert u Makarskoj uz kolegu Đanija Stipaničeva, a planer mi je dalje popunjen do prosinca.

NACIONAL: Vidite li se u kazalištu u budućnosti ili ćete se „prebaciti“ na pjevanje?

Vidim se, kao i dosad, u kazalištu, pred kamerom i s mikrofonom u ruci, dakle uza sve ono što već jesam i što me veseli, otvorenu i spremnu za svaki uzbudljiv i kvalitetan novi izazov! 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.