Uzlet ad-blockera pokazuje koliko oglašavači ne razumiju mobilne trendove

Autor:

Arhiva Nacionala

Apple se najavom da će omogućiti blokiranje oglasa itekako zamjerio oglašivačima i oni s razlogom strijepe jer u strahu su da će 31,9 milijarde američkih dolara vrijedno poslovanje biti u velikim problemima. Nisu daleko od istine, ali to nema veze s Appleom ili blokiranjem oglasa već činjenicom da se oglašivači nisu prilagodili mobilnim uređajima i oglašavanju na njima, kao što je i činjenica da to više ne znaju na adekvatan način napraviti ne desktop računalima.

Primjerice, Google ima problema s mobilnim oglašavanjem i to nije nikakva tajna. Ne trenutno, ali u skorijoj budućnosti jer to pokazuje sporiji rast. Porast ukupnih prihoda u ovoj godini iznosio je 20 posto, ali mobilno oglašavanje stagnira. Naime, u prvom kvartalu ove godine rast je bio 17 posto, a u prvom 25 posto, što jasno pokazuje da se u tom segmentu izgubilo osam posto. Procjene su da će rast iz godine u godinu biti oko 13 posto pa u Googleu traže načine kako sve skupa poboljšati.

Ukratko, Google gubi godišnje 6,6 milijardi američkih dolara zbog svih nas koji se služimo AdBlock alatima na našim browserima. Da, riječ je samo o računalima i da, riječ je o deset posto Googleovih ukupnih godišnjih prihoda! A paradoksalno u cijeloj priči jest da je jedna od najpreuzimanijih aplikacija na Google Play upravo Adblock Plus browser. Što bi značilo da bi Google velik dio “kolača” mogao izgubiti i na uređajima koji imaju Android operativni sustav.

I dok se Google još nećka, konkurencija je napravila korak naprijed. Sigurno im Apple ne pomaže odlukom o blokiranju oglasa jer ipak je Google tražilica još uvijek na iOS prvi izbor te se milijarde dolara “vrte” i tamo. I što je najgore, vremena za testiranje i ekspreminte nema. Naime, dok je u doba razvoja oglasa za desktop računala bilo vremena za eksperimente i inovacije, u današnjoj situaciji kad se sve mijenja nevjerojatnim brzinama oglašivači moraju biti domišljatiji.

U budućnosti više neće ići ovako, potrebne su promjene i one mogu doći jedino ako sve uključene strane osjete povjerenje i korist iz onoga što rade. Oglašivači i izdavači moraju osjetiti da im se isplati posao, a korisnici od kojih žive moraju osjetiti povjerenje. Stoga, potrebno je napraviti kodekse ponašanja, odrediti što i kako te kod korisnika stvoriti atmosferu u kojoj isključivanjem blokera žele pomoći onima u čijem sadržaju ili proizvodima uživaju – rekao je Constantine Kamaras, prvi čovjek kompanije IAB, specijalizirane za istraživanje tržišta.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)