Uz godišnji rast od 9.6 %, IKEA Hrvatska nastavila brinuti o održivosti

Autor:

IKEA Hrvatska

IKEA Hrvatska predstavlja poslovne rezultate za treću uspješnu godinu rada (01.09.2016. do 31.08.2017.), tijekom koje je ostvaren rast prometa od 9.6 % u usporedbi s poslovnom godinom 2016.

Ostvaren promet iznosi 622.4 milijuna kuna (~82,7 milijuna eura).

”Tijekom treće godine poslovanja ostvarili smo odlične rezultate prodaje, koja se temelji na našim održivim principima i jedinstvenom demokratskom dizajnu. Kako bismo inspirirali većinu ljudi IKEA rješenjima za bolji život kod kuće, otvorili smo privremeni izložbeni prostor u centru grada ‘Probnu kuću IKEA Zagreb’ te smo postali još dostupniji građanima na obali otvaranjem dva dostavna centra, u Rijeci, a nedavno i u Splitu. Fokus u budućnosti bit će na ‘više prodajnih kanala’ kako bismo IKEA ponudu učinili još dostupnijom i pristupačnijom što većem broju kupaca u Hrvatskoj. Istovremeno, ostajemo predani stvaranju pozitivnog utjecaja na zajednicu u kojoj poslujemo i napretku društva“, rekao je Stefan Vanoverbeke, direktor IKEA Hrvatska te regionalni direktor IKEA SEE (IKEA Jugoistočna Europa).

Tijekom prošle poslovne godine robna kuća IKEA Zagreb dočekala je više od 1.7 milijuna posjetitelja, a više od pet milijuna ljudi posjetilo je IKEA.hr stranicu. IKEA internetska trgovina ostvarila je više od 16 tisuća narudžbi, a većina njih stigla je iz Splitsko-dalmatinske županije, Zagrebačke te Primorsko-goranske, Dubrovačko-neretvanske i Istarske županije. Novootvoreni dostavni centar u Rijeci ostvario je odlične rezultate, što potvrđuje 670 narudžbi s više od 11 800 proizvoda koliko ih je distribuirano u dostavni centar u manje od dva mjeseca rada (12.07.2017. – 31.08.2017.).

IKEA kontinuirano nastoji prilagoditi svoju ponudu potrebama i željama svojih sugrađana, zbog čega je uvela novu liniju pristupačnih kuhinja KNOXHULT. Tijekom protekle godine, IKEA je ukupno prodala 5500 kuhinja. Rezultati pokazuju kako kupci u Hrvatskoj najviše vole jednostavan i moderan IKEA stil, a najprodavanija kolekcija u Hrvatskoj bila je SVARTAN, inspirirana urbanim okruženjima.

Od ukupno 12.2 milijuna prodanih proizvoda, 23 % čini namještaj, a 77 % dodaci. Najprodavaniji namještaj bila su BESTÅ rješenja za dnevnik boravak, s ukupno prodanih 85 532 komada. Među dodacima, i ove su godine najuspješniji bili OFTAST tanjuri, koji su s 458 738 prodanih komada bili ukupno najprodavaniji prošlogodišnji proizvod.

IKEA FOOD čini 4.8 % udjela u ukupnoj prodaji, a među najprodavanijim proizvodima bile su švedske mesne okruglice (prodane u 1 795 520 komada) te hot dogovi (674 000 prodanih komada, napravili bi kolonu od 81 kilometra poslagani jedan do drugoga).

Rast s pozitivnim utjecajem omogućuje daljnja ulaganja u IKEA zaposlenike

Odlični poslovni rezultati omogućili su daljnja ulaganja u zaposlenike, od čega je gotovo 8 000 sati uloženo u treninge i edukacije. U skladu s principima raznolikosti i uključivosti, 52.6 % zaposlenika u robnoj kući IKEA Zagreb su žene koje čine i 56 % menadžment tima. Prema internim anketama o zadovoljstvu zaposlenika, 89 % od 361 zaposlenika je izjavilo da su ponosni što rade za tvrtku IKEA, dok je 91 % njih ponosno na način kako IKEA integrira održivost u sve ono što čini.

Tijekom poslovne godine 2018., svi IKEA zaposlenici u regiji dobit će pametne telefone, kao dodatno pomagalo kako bi još bolje služili kupcima i međusobno brže razmjenjivali informacije i ideje. IKEA SEE je prva organizacija u IKEA svijetu koja provodi ovu inicijativu za sve svoje zaposlenike.

Kao i prošle godine, robna kuća IKEA Zagreb ponovno ostvaruje značajne rezultate u području održivosti. Od prikupljenog otpada u robnoj kući, 94 % je reciklirano. Posjetitelji su također doprinijeli zaštiti okoliša i održivijoj budućnosti te su donijeli 4.1 tonu madraca za recikliranje. 95 % utrošene energije u robnoj kući dolazi iz obnovljivih izvora, a 10 % se proizvodi samostalno.

Od kraja listopada do kraja prosinca 2016. godine, IKEA Hrvatska je otvorila izložbeni prostor u centru grada pod imenom ‘Probna kuća IKEA Zagreb’ koji je tijekom nešto više od dva mjeseca rada posjetilo gotovo 60 000 građana te je održano gotovo 50 besplatnih radionica za građane i djecu. U Probnoj kući održan je i ‘Tjedan održivosti’ tijekom kojeg su građani mogli otkriti više o održivijem životu kod kuće, korištenju kompostiranja te smanjenju otpada hrane kod kuće, a djeca su u suradnji s Udrugom Kamensko šivala čizmice za Svetog Nikolu od ostataka tekstila i uživali u predstavi HaHa20 u izvedbi kazališta Tvornica lutaka. U suradnji sa ženskim udrugama u Hrvatskoj, obilježeno je 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama izložbom u Probnoj kući, a sav namještaj u vrijednosti od 250 000 kuna nakon zatvaranja ovog izložbenog prostora doniran je udruzi Nova budućnost, koja skrbi o djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi te udruzi Ženska pomoć sada za opremanje Prihvatnog centra za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja.

U suradnji s UNICEF-om, IKEA Hrvatska je donirala 18 000 eura za prvu banku humanog mlijeka u Hrvatskoj, koje će povećati šansu za život oko 2000 djece koje se u Hrvatskoj godišnje rađa prijevremeno.

Tijekom prošle godine, IKEA Hrvatska je provela projekt ‘Male promjene, velike uštede’ u sklopu kojeg je odabrano 20 obitelji kojima su dani IKEA održivi proizvodi i rješenja. Tijekom šest mjeseci, 20 ambasadora je bilježilo uštede koje su ostvarili u potrošnji energije i vode te smanjenju organskog otpada. Također, i ove je godine nastavljena suradnja s Općinom Rugvica donacijom IKEA knjiga Osnovnoj školi Rugvica.

Potpuni fokus na većoj dostupnosti IKEA ponuda za većinu ljudi

Krajem svibnja, započela je izgradnja najvećeg outlet centra u Hrvatskoj pored robne kuće IKEA Zagreb, pod imenom ‘Designer Outlet Croatia’. Riječ je o projektu vrijednom 60 milijuna eura u prvoj fazi, a pokrenula ga je IKEA Centres s partnerima. Očekuje se da će svoje prve posjetitelje dočekati tijekom proljeća 2018. godine te im omogućiti jedinstveno iskustvo kupovine u 90 trgovina. Nakon prve faze, otvorit će se više od 400 novih radnih mjesta.

Do 2025. godine, IKEA SEE ostaje predana otvaranju 13 robnih kuća IKEA u regiji (Hrvatska, Srbija, Slovenija i Rumunjska).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.