Dizelaši se vraćaju u igru “pametnim” tuningom PowerControl, koji po najavi 30% povećava snagu uz 15% nižu potrošnju goriva, a stoji 550 eura. Isplativo?
U novonastaloj situaciji apsolutnog, a posebice relativnog dizelskog goriva (14 posto skupljeg od benzina) dobrodošla su rješenja, koja bi preokrenula situaciju. Ovo je idealna situacija za sve tehnološke “reformiste”, od specijaliziranih stručnjaka do tržišnih mešetara. Premda je najbolja formula za štednju umjerena vožnja u ispravnom, redovito servisiranom automobilu bez ikakvog suvišnog tereta u prtljažniku i dobro napuhanih guma (na gornju vrijednost, po specifikaciji), nude se i tuning rješenja.
Manju potrošnju omogućuje softverska potpora koja utječe na rad upravljačkog modula motora (ECU) da usklađuje najvažnije parametre motora radi optimizacije potrošnje goriva. To pomaže i kod turbodizelskih i turbobenzinskih motora. Najveći potencijal uštede leži u optimiziranom okretnom momentu. Budući da je potrebna snaga dostupna čak i pri niskim brzinama motora. To vozaču omogućuje ranije prebacivanje u viši stupanj prijenosa, a vožnja u niskom stupnju prijenosa u konačnici štedi gorivo i novac.
“Tajna” je osiguranju uvjeta za idealno izgaranje u svim uvjetima vožnje, preciznim podešavanjem parametara ubrizgavanja kako bi se u pretežnim uvjetima radilo sa stehiometrijskom smjesom (za pravilno i potpuno izgaranje jednog grama goriva potrebno je 14,5 grama zraka, kod dizelskog motora i 14,7 grama zraka kod benzinskog), uz kontrolirani rad sa siromašnom smjesom, pri naglom ubrzavanju, i siromašnom, u vožnji s malim opterećenjem motora. No u prvom slučaju emitira se povećana emisija ugljikovodika (HC) i čađe (PM), a u drugom dušikovih oksida (NOx).
Problem je što mnogi sustavi tuninga, koji se usto baziraju i na povećanju tlaka prednabijanja, vode računa samo o performansama i potrošnji, a ne i o ekologiji. Sustav PowerControl, njemačke tvrtke DTE Systems na tržište je pustio sustav PowerControl, koji je prema njihovom istraživanju u testnom centru tvrtke MAHA, testiranjem na modelima BMW M2, Audi A1 i Volkswagen Passat dokazao učinkovitost sustava. Dobio je njemački TÜV certifikat te pruža 3-godišnje jamstvo motora na motor, sustav upravljanja motorom i diferencijal.
Naše mišljenje o tome? Može biti djelotvorno, korisno i isplativo, ali naš je savjet dodatnih 550 eura uložiti u kvalitetno i redovito održavanje, uz umjerenu vožnju, rasterećenje vozila i dobro napuhane gume.
Komentari