Mnogi europski i svjetski gradovi već će godinama bave dugoročnom štednjom energije. Među onima koje je energetska kriza ‘pogurala’ da intenziviraju napore je i ZET, za čije poslovanje cijene energenata predstavljaju najveći trošak.
Iz ove tvrtke su za Dnevnik.hr odgovorili da ‘kontinuirano prate situaciju s porastom cijena energenata i provode aktivnosti na smanjenju troškova, a da se istovremeno nastavi pružati visoka razina kvalitete usluge prijevoza putnicima’. Dodali su da vozači tramvaja imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije. Uštedi se, kažu, doprinijelo i ograničenjem najveće brzine vožnje niskopodnih tramvaja.
“Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”, objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Osim vozača tramvaja, i vozače autobusa također kontinuirano podsjećaju na primjenu defenzivne vožnje, čime se postiže ušteda goriva. “Smanjenju potrošnje, kao i očuvanju okoliša, doprinosi se i kontinuiranom modernizacijom voznog parka kroz nabavku novih autobusa visoke EURO6 norme, poput 65 autobusa čiju isporuku očekujemo do kraja godine”, kažu iz ZET-a.
Govoreći o daljnjim planovima, iz ZET-a navode da se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju.
U kontekstu gospodarskih okolnosti, pitanje cijene karata, kažu iz ZET-a, već se duže razmatra. “Na temeljima odgovorne upravljačke politike i u dijalogu s Gradom Zagrebom kontinuirano se prati i analizira situacija po pitanju spomenutih okolnosti, a ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”, zaključili su iz ZET-a za Dnevnik.hr.
Komentari