Dok su prevozili pacijenta, zadimilo je u motornom prostoru potpuno nove brodice za hitni medicinski prijevoz iz Milne na otoku Braču, niti osam mjeseci staru.
Portal Morski doznaje da su još najmanje četiri plovila Lučkih kapetanija na popravcima u šibenskom brodogradilištu Iskra. Od toga najviše je novih plovila, proizvedenih upravo u Iskri.
Izvori iz Lučkih kapetanija kazali su da se ovdje radi o više problema – brodovi se preeksploatiraju, nova plovila nemaju strojara, pa samim tim nitko nikad ne gleda u strojarnicu, već se brodice poput automobila samo uključe i plove, a za svaki popravak na plovilu, Lučke kapetanije se moraju obraćati formalnom vlasniku, Ministarstvu zdravstva, pa su posade novih plovila praktički samo taksisti koji ih koriste.
Iskrs: “Brodovi su u visokoj eksploataciji”
Posade su se za Morski požalile i da su brodovi građeni po točnim specifikacijama naručitelja, odnosno Ministarstva zdravstva i Ministarstva mora, gdje je u malo prostora ugurano poprilično opreme, za dio koje smatraju da je suvišna. “Trebalo je sve to zbiti na 14,99 metara, kako se plovilo ne bi zvalo “brod”, nego “brodica”, odnosno kako posada ne bi morala imati dežurstva i da bi se smanjio njihov broj i pomorski dodatak kad nisu kod kuće, pa eto sad nemaju ni strojara. Brodovi se sada dosta kvare i ono što je na papiru bilo “jeftinije”, sad će ispasti skuplje”, rekao je jedan od izvora.
Direktor Iskre, Roko Vuletić za Morski rekao je da su oni izgradili i primopredali potpuno funkcionalne brodove, “No, oni su u visokoj eksploataciji i za ovaj kvar na brodici iz Milne tek trebamo utvrditi o čemu se točno radi. Prve indikacije su da se ne radi o većem kvaru, već pregrijavanju ili nešto slično. Treba reći da Iskra daje i dvije godine garancije na svoja plovila i to također poštujemo. Naša reakcija je uvijek brza, a dio brodova je trenutno u redovnom servisu”, kazao je.
Ministarstvo mora: “U niti jednom trenutku pacijenti niti posade nisu bili ugroženi”
Iz Ministarstva mora poručili su da se sve zadaće izvršavaju redovno.
“Dana 25. lipnja 2024. godine, u 23:23 sata na brodici za hitni medicinski prijevoz koja je raspoređena u Lučku ispostavu Milna uočena je pojava bijelog dima na otvorima ventilatora strojarnice pa je posada ugasila motore nakon čega se aktivirao protupožarni alarm u strojarnici. Pozvana je Javna vatrogasna postrojba Split koja je došla na brodicu, ali nije bilo potrebe za intervencijom te su preventivno ostali dežurati. Slijedeći dan brodica je upućena u brodogradilište na defektažu kvara i popravak“, naveli su iz Ministarstva.
Dodali su da je brodica za hitni medicinski prijevoz raspoređena u Lučku kapetaniju Dubrovnik na godišnjem remontu i trebala bi se, kažu, vratiti u službu slijedeći tjedan. “Brodica za hitni medicinski prijevoz raspoređena u Lučkoj kapetaniji Zadar izašla je iz brodogradilišta i nakon završetka remonta brodica redovno obavlja zadaće. Želimo napomenuti kako su brodice iz sastava Lučke kapetanije Dubrovnik i Zadar upućene na redovite godišnje remonte i ne povezuju se sa događajem na brodici raspoređenoj u nadležnost Lučke kapetanije Split”, naveli su.
“Brod Danče nalazi se u redovitom godišnjem remontu koji se odužio zbog potrebe ugovaranja i obavljanja dodatnih radova i završetak se očekuje u slijedećih desetak dana. Uzevši u obzir da su brod Danče i brodica na obavljanju redovitog godišnjeg remonta, pokrivanje akvatorija, osim sa brodicom raspoređenom u Ispostavu lučke kapetanije Korčula, pokriva se u suradnji sa nadležnom postajom pomorske policije. Brod Nehaj nalazi se na obavljanju redovitog godišnjeg remonta, a pokrivanje akvatorija Lučke kapetanije Senj obavlja se novonabavljenom brodicom”, poručuju iz Ministarstva mora za Morski.
Komentari