Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) izvijestila je u četvrtak kako je zaprimila rješenje Upravnog suda u Zagrebu kojim se odbija zahtjev austrijskoga Strabaga za odgodom početka radova na Pelješkom mostu.
DKOM je u četvrtak zaprimio Rješenje Upravnog suda u Zagrebu kojim je Strabagu odbijen prijedlog za odgodnim učinkom tužbe u odnosu na izvršenje Odluke o odabiru, odnosno za izdavanje privremene mjere u sporu protiv DKOM-a, a odbija se i prijedlog Strabaga za izdavanje privremene mjere, kaže se u DKOM-ovoj obavijesti.
Austrijski Strabag podnio je 16. travnja Upravnom sudu tužbu na odluku o izvođaču radova na Pelješkom mostu te zatražilo odgodu početka radova. Podnio je i prijedlog za privremenu zabranu početka radova.
Hrvatske ceste su u siječnju ove godine odabrale ponudu kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation za gradnju Pelješkog mosta, a ta je ponuda bila po cijeni od 2,08 milijardi kuna, dok je talijansko-turski konzorcij Astaldi-Ictas ponudio cijenu od 2,55 milijardi kuna, a Strabag 2,62 milijarde kuna (svi iznosi bez PDV-a).
Na tu su odluku i austrijski i talijansko-turski konzorcij podnijeli žalbe DKOM-u.
Strabag je tvrdio da je kineski konzorcij ponudio dampinške cijene za niz radova. Uz ostalo, smetalo im je i što naručitelj, Hrvatske ceste, nisu ispitale niske ponuđene cijene kineske korporacije u pojedinim stavkama, a što je, kako smatraju u Strabagu, trebao učiniti prema odredbama Zakona o javnoj nabavi i direktivi Europskog Parlamenta i Vijeća. Austrijska je tvrtka navodila i kako se pretpostavlja da su Kinezi mogli ići s nižom ponudom jer će dobiti nedopuštene državne potpore, kao i da se kineske vlasti putem gradnje Pelješkog mosta žele lakše “probiti” tržište Europske unije, što nije u skladu s pravnom stečevinom EU-a.
Talijanski Astaldi i turski CT Ictas žalili su se i na procjenu kvalitete garancije talijansko-turske ponude za gradnju mosta.
DKOM je krajem ožujka objavio kako te žalbe odbija kao neosnovane.
Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je u ponedjeljak, 23. travnja, između predstavnika Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.
Komentari