Tko god misli da je ljetni sezonski posao najisplativiji jer se u najkraćem vremenu zaradi najviše novca, u pogrešnom je sportu. Prodaja božićnih drvaca u Hrvatskoj vrijedi najmanje 10 milijuna eura, a traje samo tjedan dana, piše u srijedu Jutarnji list, a prenosi Hina.
U tom razdoblju spretan prekupac božićnih jela može zaraditi dovoljno za novi automobil, doznaje dnevnik.
Svake godine, u tjednu prije Božića, u Hrvatskoj se proda oko 350.000 božićnih drvaca, i to obične i srebrne smreke te nordijske jele. Trećina je iz uvoza, Danske i Njemačke, ostatak iz domaće proizvodnje, a ove godine drvce u prosjeku stoji od 30 do 40 eura. Jeftinije ih prodaju prekupci te trgovački centri, a nešto skuplje domaći proizvođači.
“Ja uvijek kažem da se može naći nešto za svačiji ukus, od 15 pa do 200 eura, sve ovisi o izgledu drvca”, kaže 42-godišnji Zvonimir Crnković, proizvođač jela iz Krašića u srcu Žumberka.
Na svom obiteljskom imanju, OPG-u Crnković, već 30 godina uzgaja gotovo 100.000 drvaca, a svakog Božića proda od 1000 do 3000 komada. Ove godine, veli, zakupio je prodajno mjesto na Zagrebačkom velesajmu. Na pitanje o poslovnoj računici, odnosno može li odrediti koliko ga stoji uzgoj svakog drvca, Crnković odgovara da je teško ‘napraviti fer matematiku’.
U obzir treba uzeti košnju, orezivanje, tretiranje cijele godine, činjenicu da svakom drvcu treba od pet do osam godina da izraste, potom su tu troškovi prijevoza u Zagreb, troškovi radnika i zakupa prodajne lokacije na tjedan dana. “Možda je trošak jednog drvca, kad se sve uzme, oko 10 eura”, gađa odoka.
U Hrvatsku se svake godine uveze 130.000 jela, a prekupci komad u prosjeku plate manje od 3 eura. Dakle spretni prekupac, slikovito, može kupiti tisuću drvaca od Danca za 3000 eura, prodati ih za 30.000 eura, od toga tisuću eura platiti zakup lokacije u Zagrebu, toliko i nekoliko radnika te – za tjedan dana u džep spremiti 25.000 eura, dovoljno za novi automobil, piše novinar Jutarnjeg lista Filip Pavić.
Komentari