Umor vozača autobusa i kamiona, korištenje mobitela i vožnja pod tempomatom – smrtonosna kombinacija

Autor:

Screenshot Bus Routine

Mnogi vozači gospodarskih vozila autocestom voze umorni, uz potporu tempomata te intenzivno koriste mobitel. Time krše zakon i teško ugrožavaju sigurnost

Umor vozača gospodarskih vozila (kamiona i autobusa) velik je problem sigurnosti vožnje na našim autocestama, u kombinaciji s korištenjem mobitela i vožnjom uz potporu tempomata. Uzrok je često u činjenici da profesionalni vozači, osim primarnog posla, koji se kontrolira temeljem Uredba EU br. 561/2006 – o vremenima rada i odmora (niže), po pitanju maksimalnog dnevnog opterećenja i vremena odmora, u vremenima propisanog redovitog dnevnog odmora često rade dodatni posao u privatnoj režiji ili “na crno” kod drugog poslodavca.  Stoga u vrijeme kad su formalno odmorni i spremni za vožnju, stvarno su umorni, često i pospani.

Problem povećava negativno međudjelovanje vožnje uz potporu tempomata, zbog kojeg lako dolazi do kratkotrajnog gubitka pozornosti i pogibeljnog “mikrosna”, te nepropisnog korištenja mobitela (komunikacija preko društvenih mreža, pisanje poruka, pretraživanje interneta, gledanje internetskog sadržaj). Nažalost korištenje pametnih mobitela česti je uzrok nesreća, posebice u kombinaciji s umorom, jer mnogima je vozačima to način ‘razonode’ na dugotrajnim vožnjama Zbog toga bi trebalo poduzeti sljedeće mjere:

1. Povećati kontrole u gospodarskom poslovanju, kako bi se umanjilo nelegalno poslovanje (“na crno”).
2. Policija treba uvesti sustav kontrole korištenja i kretanja smartphonea vozača, s elektroničkom forenzikom, kako bi se u realnom vremenu, i retroaktivno moglo kontrolirati korištenje propisanog redovitog dnevnog odmora za vozače.
3. Za nepropisno korištenje mobitela u prometu, temeljem članka 196. osnovno kaznu sa 130 treba povećati na 250 eura, a ako se elektroničkom forenzikom utvrdi da je vozač u vožnji komunicirao preko društvenih mreža, pisao poruka, pretraživao internet, gledao internetske sadržaje, kaznu povećati na 1000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole.

Uredba EU br. 561/2006 – o vremenima rada i odmora
Maksimalno vrijeme vožnje bez odmora 4,5 sati, odmor 45 minuta ili 15+30 minuta, maksimalno vrijeme dnevne vožnje 9 sati, dvaput tjedno 10 sati, ukupno tjedno 56 sati, u dva tjedna uzastopce ukupno 90 sati. Redoviti dnevni odmor 11 sati.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.