Ako ikada poželite istražiti najmanju talijansku regiju u srcu Apeninskog poluotoka, preporuka je da to učinite tijekom listopada. Uz vrhunsku gastronomiju i raskošne vinske podrume, Umbrija je nadaleko poznata po uzgoju maslina, a upravo ovih dana tamo se beru prvi plodovi. Zlatni mirisi i okusi maslinicima bogate Umbrije bila je i tema međunarodnog skupa ‘International Testing Course’ koji je početkom mjeseca organiziran u okolici Perugie.
Trodnevno događanje okupilo je ugledno društvo iz cijelog svijeta, a među njima je bilo i mnogo hrvatskih zaljubljenika u umbrijsko ekstra djevičansko ulje. Iako su tamošnji maslinari silno ponosni na njihovu višestoljetnu tradiciju proizvodnje ulja, upravo je ovaj dio Italije jedan od predvodnika novih tehnoloških smjernica u maslinarstvu. Tako je i jedna od glavnih tema bila hladno prešanje u vakumskim kapsulama kod kojeg maslina tijekom procesa obrade ne dolazi u doticaj s zrakom i tako zadržava sve važne komponentne.
Najveći dio sudionika posjet Umbriji ponajprije će pamtiti po berbi maslina u maslinicima obitelji Farchioni koja je domaćin Međunarodnog tečaja degustacije. Farchioni su u Italiji jedni od najuglednijih i najstarijih maslinara, a njihova priča o uspjehu lijep je primjer suživota s prirodom, baš kao i njihovi nepregledni maslinici.
“Prva drvca maslina u našoj obitelji zasađena su još davne 1780. godine. No, tek stotinjak godina kasnije moj je pradjed krenuo s prodajom ulja”, rekao je Pompeo Farchioni, prvo ime ove talijanske tvrtke u kojoj se godišnje proizvede 40 milijuna litara ulja, a danas raspolaže s čak pet tisuća hektara maslinika u Italiji, Španjolskoj i Grčkoj.
Zadnjih godina Farchioni ulje je doživjelo novi uzlet, zahvaljujući Pompeovim sinovima Marcu i Giampaolu te kćeri Ceciliji koji su jedanaesta generacija maslinara u obitelji. Od 2018. njihova ulja stalno osvajaju nagrade, a trenutačno su među pet najprodavanijih u Italiji.
“Ulja izvozimo u više od dvadeset zemalja diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku u kojoj smo punih deset godina prisutni u svim većim trgovačkim lancima”, izjavio je Marco Farchioni, koji je najzaslužniji što se njihovim brendom i drugu godinu zaredom začinjavaju delicije u kulinarskom showu Masterchef. Braća Marco i Giampaolo otkrivaju da već neko vrijeme planiraju i strateška ulaganja u Hrvatsku u koju cijela njihova obitelj redovito dolazi na odmor.
Komentari