Montaža niskoprofilnih 17, 18-colnih i većih zimskih guma na neodgovarajućoj vulkanizerskoj opremi može preopteretiti i oštetiti ne samo površinu i strukturu gume, nego i aluminijski naplatak…
Mnogi zimske gume ugrađuju u posljednji trenutak kad je gužva najveća, na prvom mjestu gdje dospiju. Problem je eskalirao u institucijama ugovorno vezanim za masovnu montažu/ugradnju zimskih guma u kratkom roku, a ne posjeduju specijaliziranu opremu za veće niskoprofilne gume.
Niskoprofilne gume imaju niske i krute bokove, koji se teško deformiraju i rastežu, što je nužno pri ugradnji na naplatak. stoga pri montaži 17-colnih zimskih guma na aluminijske naplatke, posebice 18, 19-colnih…, treba koristiti posebnu opremu i uređaje za montažu. nastavci za odvijanje vijaka, s ključem obloženim teflonom.
eć sam početak skidanja naplatka skriva problem, ako se ne koriste posebni Pritom može doći do oštećenja vijaka. Još je zahtjevniji postupak skidanja i stavljanja gume na naplatak. Specijalno prilagođena oprema za montažu ima hvataljke, vodilice i sve radne elemente obložene otpornim antifrikcijskim polimerom.
Geometrija i pokretljivost svih radnih elemenata prilagođeni su većim i širim niskoprofilnim gumama te odgovarajućim aluminijskim naplacima. Podjednako je važna stručnost i osposobljenost osoblja, koji trebaju posao raditi precizno i odgovorno. Važno je sve plohe gume, koji pri montaži dolaze u kontakt s alatom i radnim elementima opreme, premazati posebnim sredstvom koje smanjuje trenje i štiti gumu od oštećenja.
Zbog toga zimske gume, posebice 17, 18-colne i veće, treba ugrađivati u kvalitetnom gumarskom servisu. Bolje je i dan-dva odgoditi montažu, nego gume brzinski mijenjati u organizaciji/servisu koja ima neodgovarajuću opremu te može oštetiti gume i naplatke.
Komentari