KONČAR: ‘Ugovorili smo jedan od najznačajnijih poslova u brodogradnji’

Autor:

Saša Zinaja/NFOTO, Brodotrogir Cruise

U brodogradilištu Brodotrogir Cruise, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, upravo je potpisan ugovor za projekt Vella, izgradnju luksuzne 130 metara dugačke jahte s heliodromom, vrijedne preko 100 milijuna eura, za švicarskog vlasnika, a taj projekt dat će novi zamah brodogradilištu

U trogirskom brodogradilištu Brodotrogir cruise, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, gradit će se projekt Vella, luksuzna 130 metara dugačka jahta s heliodromom vrijedna preko 100 milijuna eura, za švicarskog vlasnika. Ugovor s naručiteljem potpisan je prošloga tjedna, u petak, 3. veljače, a označit će novi zamah trogirskog brodogradilišta i omogućiti izlazak iz predstečajnog postupka koji je Uprava Brodotrogira i Hrvatske brodogradnje Trogir pokrenula 2019. zbog teškoća u poslovanju.

Danko Končar, vlasnik, član Uprave i jedan od dvojice direktora Brodotrogir cruisea, rekao je da je novi ugovor sada nastavak priče o transformaciji brodogradilišta koje je preuzeo 2013., kada je ondje zatekao dosta loše stanje.

“Riječ je ugovoru o gradnji skupocjene luksuzne jahte za jednog švicarskog državljanina. On je prethodno imao potpisan ugovor s Brodosplitom, no raskinuli su taj ugovor jer je došlo do nekih nesuglasica te je on odlučio graditi brod negdje drugdje, izvan Hrvatske. Međutim, kako su u njegovu timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali i Hrvati, konstruktori brodova i dizajneri, uspjeli su ga nagovoriti da se ipak vrati u Hrvatsku i tako je došao do nas. Naravno, prije toga su njegovi ljudi obišli brodogradilišta u Turskoj, Poljskoj i Španjolskoj i cijeloj Europi, ali odluka je pala da to ipak bude u Brodotrogir cruiseu, zbog čega smo mi izuzetno zadovoljni”, kaže Danko Končar.

Danko Končar, vlasnik, član Uprave i jedan od dvojice direktora Brodotrogir Cruisea, kaže da je novi ugovor nastavak priče o transformaciji brodogradilišta koje je preuzeo 2013. godine. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Početni ugovor za projekt radnog naziva „Vella“ potpisan je na iznos od blizu 17 milijuna eura, a taj se ugovor odnosi na izgradnju trupa koji će biti izrađen od čelične konstrukcije s aluminijskim nadgrađem.

“Nakon toga kreće se u izgradnju interijera, a ukupna cijena jahte penjat će se preko 100 milijuna eura. Za taj dio angažirat ćemo, naravno, kooperante, no sve će se raditi u Brodotrogir cruiseu. Značajno je i to da su jahtu konstruirali i hrvatski stručnjaci, s engleskim konstruktorom koji se preselio u Hrvatsku i s našima radio na tom projektu. Ovo je trenutno jedan od najznačajnijih poslova za posrnulu hrvatsku brodogradnju, a Brodotrogir cruise postaje jedino brodogradilište koje radi bez ozbiljne pomoći države”, ističe Končar.

Jahta vrijedna 100 milijuna eura u cijelosti će biti izgrađena u Brodotrogir cruiseu, a u timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali su i hrvatski konstruktori

Naime, Brodotrogir cruise radi bez kredita, izuzev kredita HBOR-a u iznosu nešto većem od pet milijuna eura koji je tvrtki uz jamstvo Vlade Republike Hrvatske odobren za financiranje izgradnje i opremanja jednog servisnog broda i za gradnju trupa drugog istog takvog broda za norveškog naručitelja Moen Marin. Kako je objasnio direktor i član Uprave Brodotrogir cruisea Mateo Tramontana, riječ je o brodovima na hibridni pogon dužine 24 metra, namijenjenim servisiranju i održavanju ribogojilišta u Sjevernom moru i Atlantskom oceanu. Ti brodovi, slično kao i 130-metarska jahta koju će graditi, imaju čelični trup s aluminijskim nadgrađem. Norveški investitor za drugi brod najprije je naručio samo gradnju trupa, no naknadno je ugovoreno i kompletno opremanje broda. Trenutno pregovaraju i o gradnji trećeg takvog broda za istog naručitelja, a već je ugovorena i gradnja dvaju katamarana dužine 15 metara.

U trogirskom brodogradilištu u tijeku je i gradnja dviju jahti, dužine 41 i 53 metra, remonti nekoliko jahti, kao i remonti više 50-metarskih mini kruzera u vlasništvu brodovlasnika iz Krila Jesenice. No izgradnja projekta Vella, to jest 130-metarske luksuzne jahte s heliodromom, svakako je najveći i najskuplji projekt Brodotrogir cruisea koji će tom brodogradilištu zasigurno otvoriti perspektivu i za druge slične projekte. Za potrebe novog projekta Končar najavljuje da će, pored njihovih 150 radnika, biti potrebno angažirati i dodatnu radnu snagu i kooperante.

U brodogradilištu se grade i dva servisna 24-metarska broda za norvešku tvrtku Moen Marin. FOTO: Brodotrogir Cruise

Kako bi spasio brodogradilište i sačuvao proizvodnju, Končar je prošle godine pokrenuo pregovore za prodaju marine u Trogiru, za koju je koncesiju i građevinsku dozvolu svojedobno preuzeo zajedno s brodogradilištem. Preuzimanje trogirske marine još je prošle godine najavila tvrtka EMMA Capital, a Danko Končar tada je za Business&Banking izjavio: “To nije jednostavan posao jer kupac traži određene garancije prije nego što dođe do konačnog dogovora. Tako traži potvrdu da imamo valjane koncesije, a da to postignete treba određeno vrijeme. Mi smo u završnoj fazi pregovora i mislim da smo pred potpisom. Konkretno, strani kupac kupuje tvrtku SCT ili Servisni centar Trogir koja u svom poslovanju ima i marinu, ali i odlične uslužne djelatnosti. Odustalo se od prvobitne ideje da se kupi samo marina, već se ide u mnogo širu priču.”

Istovremeno, Končar je sredinom travnja prošle godine u Puli otvorio Marinu Polesana, u sklopu prve faze velikog nautičko-turističkog projekta Katarina Monumenti koji u nekadašnjoj vojnoj zoni realizira njegova tvrtka Kermas Istra, a kao partner u taj projekt ušla je i tvrtka EMMA Capital.

U tijeku su i gradnja i remont više jahti, kao i remonti više 50-metarskih mini kruzera. FOTO: Brodotrogir Cruise

Članak je nastao u suradnji s Brodotrogir cruiseom.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.