Uz mjere za zaštitu od COVID-a početkom školske godine puno se piše o zaštiti djece u prometu i koliko je važan oprez odraslih sudionika u prometu u danima kada prvašići postaju samostalni sudionici u prometu. Za samostalno sudjelovanje u prometu potrebno je razviti različite vještine, naučiti pravila te ih primijeniti u situacijama koje su promjenjive i nekad nepredvidive. To je proces koji traje i zahtijeva pažnju odraslih kao i kontinuirano skretanje pažnje djeci na pravila sigurnog i odgovornog sudjelovanja u prometu.
Kako bi malo olakšala taj proces, udruga Roditelji u akciji – Roda u okviru projekta zakOČI – Take a Brake! izradila je dva zanimljiva edukativna sadržaja: radnu bilježnicu Mali prometni detektivi i online igru ČUDOvišna avantura koje možete pronaći na Rodinoj internetskoj stranici zakoci.eu.
Janko Plavko iz ČUDOgrada želi osigurati park svojim prijateljima kako bi se bezbrižno igrali no treba mu pomoć jer im je Mr. Smog otpuhao ogradu na razne strane ČUDOgrada. Tako djeca tijekom igre njemu pomažu popraviti ogradu oko parka, a usput uče o prometu i prometnim pravilima jer samo poštivanjem prometnih pravila u igri se može doći do cilja. ČUDOvišna avantura zove djecu na promišljanje, suradnju i primjenu znanja u novim prometnim situacijama, ali i na pomaganje prijateljima i brigu o okolišu. Uz Janka Plavka, u igrici je cijela lepeza čudovišnih likova koji sudjeluju u ovoj avanturi, a osim popravljene ograde, na kraju igre krije se i tajni završetak za one najpažljivije igrače.
U odabiru vizualnog stila igre, sudjelovala su i djeca uz pomoć roditelja i ankete prema kojoj je odlučeno da će vizualni stil biti pixel-art. ČUDOvišna avantura namijenjena je djeci nižih razreda osnovne škole, a pomaže djeci u ponavljanju znanja o prometnim pravilima na zabavan način.
Igra je dostupna za uređaje s operativnim sustavom Android (preko Google Playa) i za bilo koje računalo putem stranice zakoci.eu. Iako je igra dizajnirana za samostalno igranje, ona vrlo lako može biti jedan od alata koji će nastavnicima poslužiti za ponavljanje znanja o prometu na način koji je djeci blizak i uobičajen.
Komentari