Učenicima do četvrtog razreda uvodi se novi predmet, učiteljice će ga poučavati umjesto tjelesnog

Autor:

Čazma: Prvi dan škole od kojih su neki razredi ušli u eksperimentalni program 03.09.2018., Cazma, Osnovna skola - Prvi dan skole za mnoge ce Cazmance biti poseban. Naime, Osnovna skola Cazma, odnosno pojedini razredi usli su u obrazovni program po eksperimentalnom programu Ministarstva znanosti i obrazovanja 'Skola za zivot'. S druge pak strane biljezi se negativni trend manjeg upisa prvasica zbog iseljavanja stanovnistva. Naime, ove godine je upisano tek 69 djece u prvi razred, sto je za 26 prvasica manje nego lani ili gotovo 40 posto manje ucenika. Povodom prvog dana skole ucenike je obiso zupan Damir Bajs. rPhoto: Damir Spehar/PIXSELL

Damir Spehar/PIXSELL , ilustracija

Učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole dobit će novi predmet naziva praktične vještine, piše u utorak Jutarnji list.

Prvi je put kurikulum novoga predmeta spomenut u Javnome pozivu za izbor članova radne skupine za rad u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, objavljenom na stranicama ministarstva.

Od jeseni u 50-ak škola kreće eksperimentalna provedba projekta cjelodnevne škole, koja podrazumijeva boravak djece u školi do popodnevnih sati (još nije defi nirano do koliko).

Ministarstvo još nije predstavilo cjelovit projekt, no kako je pisao Jutarnji u nedjelju, jedna od novosti jest da učiteljice razredne nastave više neće održavati nastavu tjelesne i zdravstvene kulture nego će se u školama zaposliti magistri kineziologije. Pritom se u četvrtom razredu osnovne povećava satnica tjelesnog s dva na tri sata.

Novi predmet praktične vještine trebao bi biti jedan od nastavnih sadržaja kroz koji će učiteljice razredne nastave kompenzirati gubitak sati tjelesne i zdravstvene kulture.

Predmet praktične vještine učenici bi imali jedan sat tjedno, a kako doznajemo, osnovni elementi novoga kurikuluma bili – samostalnost i briga o sebi, sigurnost, promet i prva pomoć, potom dizajn i izrada rukotvorina (i ostalih proizvoda), dom i okruženje kućanstva, financije (i ekonomija) te participacija i poduzetništvo.

Prema prvim konturama predmeta praktične vještine, učenici bi među ostalim učili o zdravoj prehrani, higijeni, dnevnoj organizaciji dana, a očito je da se ovim predmetom u škole vraća i dio vještina koje su nekadašnje generacije učile kroz domaćinstvo.

Taj dio će obuhvaćati poučavanje o kućanskim poslovima – čišćenju, kuhanju, recikliranju i slično. Učiteljice bi djecu trebale poučavati i tomu kako funkcioniraju kućanski aparati, pa i kako popraviti jednostavne kvarove u kućanstvu, piše novinarka Jutarnjeg lista Mirela Lilek.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.