Već je pet mjeseci na snazi novi Zakon o fiskalizaciji, a samoposlužni uređaji za kupnju parkirališnih karata trebali su biti povezani s Poreznom upravom, bilo da im se ugradi za to poseban softver i program, bilo da se osigura internetska veza koja će uređaj povezati s Poreznom upravom. Ni jedno, ni drugo nije primijenjeno u praksi, a građani Zagreba zbog toga su ogorčeni, piše HRT.
Naime, mnogi su dobili kazne zbog neplaćenog parkiranja koje nisu niti mogli platiti jer im grad to nije osigurao.
Romeo Ibrišević uzalud je pokušavao na automatu kupiti parkirnu katu, i to na više lokacija. Kartu na taj način nije moguće kupiti, jer automati ne rade. Dok je tražio kiosk u kojem može kupiti kartu, kontrolor mu je izdao kaznu od 60 kuna, vrijednu jednodnevne karte.
Problem je u fiskalizaciji, pet mjeseci ga nisu riješili. U ZagrebParkingu ne vide problem
Razlog zbog kojeg aparati ne rade je fiskalizacija.
Od početka godine na svim samoposlužnim uređajima kupnja se u realnom vremenu mora evidentirati i u Poreznoj upravi. Ni pet mjeseci ZagrebParkingu nije bilo dovoljno da se prilagodi, iako su se tomu prilagodili i vlasnici takvih aparata u drugim gradovima, kao i nositelji malih obiteljskih gospodarstava koji prodaju svoje proizvode na jajomatima, bučomatima, mljekomatima.
U ZagrebParkingu kažu da od 427 uređaja u gradu, tristotinjak ih već pet mjeseci ne radi. No u tome ne vide problem jer, kako kažu, karta se može kupiti na kiosku, putem SMS-a ili aplikacije. Kupnja karte putem SMS-a košta 70 lipa više, u nekim slučajevima i jednu dodatnu kunu.
Na pitanje kada bi automati ponovno mogli biti u funkciji iz ZagrebParkinga kažu: “Tehnička prilagodba starijih automata izvršit će se nakon okončanja postupka javne nabave te svih potrebnih aktivnosti vezanih uz sklapanje ugovora s odabranim ponuditeljem.”
Odvjetnica: Ako nisu spremni, onda potrošačima moraju dati besplatne karte
Je li ta situacija pravno prihvatljiva, pitali su odvjetnicu zaduženu za prava potrošača.
“Osoba koja je stara ili na štakama, ne može za pet minuta doći do kioska i može se teoretski dogoditi da dobije kaznu. To se ne može dogoditi. Ako imamo parkirne automate onda ti automati moraju biti u funkciji. Onaj koji ima parkirne aparate morao se pobrinuti da bude pripremljen za to razdoblje, ako nije onda potrošačima mora dati besplatne karte”, kaže Dijana Kladar, pravna savjetnica za zaštitu prava potrošača.
ZagrebParking žalbu potrošača nije prihvatio, a nije ni drugostupanjsko tijelo u Zagrebačkom holdingu. Ni na pokretanje kolektivne tužbe Zagrepčani ne mogu računati.
“Zato jer nemamo tijela koja to mogu učiniti. Odnosno, imamo državu koja teško da će pokretati te postupke. Potrošači su potpuno nezaštićeni. Mi u zakonu imamo kolektivnu zaštitu. Ona postoji na papiru, ali u praksi ne”, ističe Kladar.
“Društvo koje se nije pripremilo meni bi tu kartu trebalo dati besplatno ili omogućiti neki drugi način plaćanja tih SMS poruka. Mogli su dogovoriti s teleoperatorom da će trošak parkirne karte ići na Zagrebački holding. Tada bi ta solucija možda i bila u redu”, pojasnila je odvjetnica.
Inače, prošle godine na parkirališnim automatima u Zagrebu kupljeno je milijun i tristo tisuća karata.
Komentari