Predstava “Umišljeni bolesnik” Jean-Baptistea Poquelina – Molièrea premijerno je izvedena na pozornici splitskog HNK-a u subotu navečer u režiji Darija Harjačeka i dramaturškoj obradi Vedrane Klepice.
Publika je višeminutnim pljeskom nagradila glumačku postavu ove premijere, a redatelj Harjaček je istaknuo kako splitski HNK-napravio veliku predstavu.
“Mislim da smo napravili veliku predstavu, a meni je bilo sjajno surađivati s ansamblom splitskog HNK i mladim splitskim glumačkim zvijezdama koje će idućih trideset ili četrdeset godina predstavljati vrh hrvatskog teatra,” istaknuo je Harjaček,
Tumačeći svoj redateljski angažman u ovoj predstavi, rekao je kako Molièrea treba čitati iz perspektive našeg vremena.
“Veliki pisci, kao što je Molière, nisu mrvi nego živi pisci,” poručio je Harjaček.
Kazao je kako su tema ove predstave i Molièreova djela obiteljski odnosi i obiteljski zlostavljači.
“Ovom smo predstavom htjeli poručiti kako ljudi moraju naći prostora i reći ‘ne’ bilo kojoj vrsti zlostavljanja,” dodao je Harjaček.
Naslovnu ulogu umišljenog bolesnika Argana igrao je Marjan Nejašmić Banić koji je nakon premijere rekao kako je iznimno zadovoljan predstavom
“Mislim da je publika dobro prihvatila predstavu te da je do nje došla poruka koju smo na gledatelje htjeli prenijeti,” kazao je Nejašmić Banić.
“Umišljeni bolesnik zahvalan je predložak za portretiranje odnosa, kako obiteljskih, tako i građanskih, i to takvih u koje se kroz dramaturški, režijski i glumački rad lako upisuje ono suvremeno i aktualno, osobito zato što gotovo svi likovi u drami lažu, najčešće iz sebičnih motiva, a puno rjeđe za dobrobit drugog,” rekla je dramaturginja Klepica
Ova posljednja komedija velikog francuskog književnika Molièrea bavi se likom Argana koji čitav svoj život, ali i živote bližnjih, podređuje svojim umišljenim bolestima u koje su ga uspješno uvjerili liječnik i apotekar. Ne samo da za “liječenje“ troši veliko bogatstvo nego bez grižnje savjesti maltretira i ucjenjuje cijelu obitelj i spreman je i vlastitu kćer prisiliti na brak koji ona ne želi, samo da bi u obitelji imao liječnike koji će zadovoljavati njegovu opsesiju liječenja.
“Ne želeći potpuno mijenjati ključnu liniju priče bazirane na temi prisile jedne žene na neželjeni brak – koja nije potpuno nemoguća u današnjem građanskom društvu, ali ipak manje vjerojatna nego prije – postavili smo cijeli komad u viktorijansko razdoblje, ispunjeno strogošću i disciplinom, potisnutom seksualnošću i jačanjem patrijarhalnih obiteljskih modela,” objasnila je Klepica.
Dodala je kako je obitelj primarni inkubator za razvoj tiranije i oblikovanje našeg odnosa prema njoj.
Glavnu ulogu tumačio je Marjan Nejašmić Banić, a u ostalim su ulogama Petra Kovačić Pavlina (Toinette), Zorana Kačić Čatipović (Angélique), Andrijana Vicković (Béline), Pere Eranović (Cléante), Nenad Srdelić (Doktor Diafoirus), Nikša Arčanin (Thomas Diafoirus), Luka Čerjan (Fleurant), Filip Radoš (Doktor Purgon) te Anja Ostojić (Louison).
Komedija se igra u prijevodu Mladena Škiljana, scenografkinja je Vesna Režić, kostimografkinja Ana Marin, a skladatelj Gordan Tudor.
Komentari