Na Sveučilištu u Sevilli otvorena je izložba radova hrvatske umjetnice, dizajnerice i aktivistice Sanje Iveković (72) čija će djela iz razdoblja od 1977. do 1979. godine španjolska publika moći razgledati do 26. studenoga.
Njezin rad karakterizira upotreba raznolikih umjetničkih medija – intervencija u javnom prostoru, videa, performansa, kolaža i participativne umjetnosti. Iveković je predstavnica pokreta “Nova umjetnička praksa” iz 1970-ih godina koji se u bivšoj Jugoslaviji zalagao za demokratizaciju umjetičkog prostora napuštajući galerije i zauzimajući ulice putem performansa.
“Ova umjetnica uvijek traži interakciju s publikom, tražeći od publike reakciju na način da ju stimulira različitim izvedbama”, rekao je profesor Luís Mendez, direktor centra kulture pri Sveučilištu u Sevilli (CICUS).
“Iveković je tražila potpunu spontanost apsolutno zabranjenu tijekom jugoslavenskog komunističkog režima”, istaknuo je tijekom predstavljanja izložbe nazvane “Meeting points: Early Performances” (Mjesta susreta: Rane izvedbe).
Radove hrvatske umjetnice nazvao je “revolucionarnima”.
Španjolske novine ABC pišu kako je Iveković bila “pionir performansa tijekom 1970-ih godina, u ambijentu obilježenom Titovom diktaturom koja je gušila u bivšoj Jugoslaviji”.
Iveković se bila opredijelila za eksperimentalan način rada, suprotan estetskim konvencijama Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je diplomirala 1971. godine. Neke od njenih tema su ženska povijest i nasilje nad ženama a zanimala se i za masovne medije, te moć politike u socijalističkom i post-socijalističkom društvu.
Sanja Iveković trebala je prisustvovati otvorenju izložbe u Sevilli no zbog restriktivnih mjera uzrokovanih pandemijom koronavirusa nije mogla doputovati pa je sudjelovala javljanjem videovezom, izvijestio je ABC.
Komentari