Većina amandmana oporbenih zastupnika u Hrvatskom saboru na prijedloge financijskih planova Hrvatskih voda, Hrvatskih cesta i Hrvatskih željeznica te Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za 2021. te projekciji planova za 2022. i 2023. u ponedjeljak su odbijeni.
Odbačeni su amandmani Mire Bulja (Most) kojima traži povećanje sredstava za izgradnju spojeva Ravča – Drvenik, Metkovića, Sinja, Knina, Drniša i Imotskog na autocestu A1. Također su odbijeni amandmani kluba zastupnika Mosta o izgradnji brzih cesta te izrada projekta sanacije Poljičke ceste i denivelacije u odnosu Zvonimirovu ulicu u Splitu.
Bulj je ministra prometa Olega Butkovića u raspravi nazvao “ministrom svog sokaka” koji financira najviše cestovnih projekata u svome kraju, jer, kako je rekao, “nije Hrvatska samo oko njegove kuće”.
Nikola Grmoja (Most) apelirao je da se prihvaćanjem amandmana omogući bolja prometna povezanost kako bi se potaknuo rast gospodarstva, a time i ostanak stanovnika na tom području. U više navrata negodovao je što u sabornici nema ni jednog zastupnika vladajuće većine podsjećajući kako su iz Mosta dali amandmane na Državni proračun za područja od Iloka do Prevlake.
Državni tajnik Tomislav Mihotić rekao je kako je izgradnja brzih cesta vezana uz prostorne planove, a u Splitu uz izmjene generalnog urbanističkog plana.
Zastupnik Miro Bulj je u vezi s prijedlogom financijskog plana Hrvatskih voda upozorio da je u sinjskom kraju jedan od glavnih uzroka iseljavanja neizgrađena vodovodna mreže, jer još uvijek ima kućanstava koja nemaju pristup pitkoj vodi. Podsjetio je kako je to temeljeno ljudsko pravo i založio se za izgradnju vodovodne mreže na tom području. Bez navodnjavanja Sinjskog polja teško će biti održati poljoprivrednu proizvodnju i stanovništvo na tom području, upozorio je.
Zastupnici će izjašnjavanje i iznošenje stajališta o preostalim amandmanima koji se tiču godišnjih planova Hrvatskih željeznica i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost nastaviti i u utorak.
Komentari