U Nacionalnom muzeju Moderne umjetnosti u Zagrebu u ponedjeljak u podne bit će predstavljena monografija ‘Julije Knifer: Collages for Meanders’.
Monografija izlazi u izdanju njujorške izdavačke kuće OSMOS Books. Uz uvodno obraćanje Branka Franceschija, ravnatelja NMMU o knjizi će u toj prigodi govoriti povjesničar umjetnosti dr.sc. Zvonko Maković i Christian Rattemeyer, nezavisni kustos, pisac i prevoditelj. Na promociji će biti i umjetnikova kći, Ana Knifer.
Nakon Zagreba, monografija će biti predstavljena u listopadu u Parizu, a potom i u New Yorku.
Hrvatski umjetnik Julije Knifer (1924. – 2004.) prepoznat je kao jedan od najznačajnijih autora vezanih uz konkretnu umjetnost nakon 1945. te kao član avangardne umjetničke grupe Gorgona. Tijekom karijere duge pet desetljeća, Knifer je razvio jedinstvenu praksu koja se temelji na varijaciji uvijek istog likovnog motiva-meandra. Kniferovi meandri bili su različito tumačeni kroz vrijeme u kojem su nastajali. Najprije u kontekstu geometrijske apstrakcije i neo-konstruktivizma Novih tendencija 60-ih godina prošlog stoljeća. Može se promatrati i kao gesta otpora političkoj kooptaciji kulture, a danas svojim asketizmom i zanimanjem za apsurd i i anti-umjetnost govore o predanosti i individualizmu jedne umjetničke vizije.
Ova knjiga bavi se skupinom kolaža nastalih kasnih 50-ih i ranih 60-ih godina, koji su ponovo otkriveni 2014. godine. Kolaži ilustriraju razvoj motiva meandra u ključnom trenutku Kniferove karijere i mogu se shvatiti kao rječnik oblika kroz koje je umjetnik razvio jedinstveni formalni jezik ponavljanja i kontrasta, navodi se u najavi monografije.
Knjigu je uredila Cay Sophie Rabinowitz, a autori tekstova su Zvonko Maković i Christian Rattemeyer.
Komentari