New York, poput mnogih američkih saveznih država, ima ograničenje maksimalne brzine od 65 mp/h, odnosno 105 km//h, na svim glavnim autocestama. Međutim, to bi se uskoro moglo promijeniti.
Senator Thomas F. O’Mara predstavio je prijedlog zakona koji bi povećao ograničenja brzine na autocestama do 70 mp/h (112 km/h), ali se suočava s brojnim protivljenjima, piše The Drive.
Obrazloženje za veće ograničenje brzine vidi u usklađivanju s onim što rade druge savezne države. “Većina država diljem naše zemlje ima državna ograničenja brzine koja prelaze 65 mp/h. Ovaj bi prijedlog zakona ispravio ovu neučinkovitost New Yorka dopuštanjem ograničenja brzine od 70 mp/h gdje je to prikladno”, rekao je O’Mara, prenosi N1.
On tvrdi da bi zakon bio uglavnom popularan među njegovim biračima, jer bi omogućio brže legalno prelaženje velikih dionica ruralnih autocesta.
Prema pisanju New York Timesa, demokratski zastupnik Angelo Santabarbara, koji je radio kao građevinski inženjer, naveo je veću sigurnosnu tehnologiju modernih automobila kao jedan od razloga zašto bi ograničenja brzine mogla sigurno porasti.
Protivnici zakona
Međutim, prijedlog zakona nailazi na određeno protivljenje Američkog automobilskog udruženja (AAA) i Instituta za sigurnost na cestama (IIHS). Prema NY Timesu, direktor AAA-a za prometnu sigurnost Jake Nelson rekao je da ovaj zakon nije “politika koja se temelji na stvarnim podacima i loša je za sigurnost”.
Chuck Farmer, potpredsjednik IIHS-a za sigurnosna istraživanja, rekao je za WGRZ-TV da ako njujorški zakonodavci razmišljaju o povećanju ograničenja brzine, “moj savjet je da to ne činite, samo se držite onoga što imate.”
Većina protivljenja nacrtu zakona vrti se oko sigurnosti. Podaci IIHS-a pokazuju da veće brzine rezultiraju i većim brojem nesreća i većim brojem smrtnih slučajeva. Iako je istina da moderniji automobili imaju napredne sigurnosne sustave, poput upozorenja o napuštanju trake, nadzora mrtvog kuta i sustava aktivnog kočenja, ne voze svi novije automobile. Stoga bi vozači starijih, jeftinijih automobila mogli biti izloženi većem riziku.
Komentari