Tragedija “Fedra”, francuskog klasicističkog dramatičara Jeana Racinea, u režiji Roberta Raponje, u petak navečer premijerno je izvedena u osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK).
Redatelj Raponja podsjeća kako na osječkoj sceni Racine nije izvođen 60-tak godina, pa je stoga bilo razloga za oživljavanje priče o antičkoj kraljici Fedri, koja je do smrti bolno zaljubljena u svoga pastorka Hipolita, i koja u sebi traži rješenje kako da nadraste tu ljubav, budući da ima istančan osjećaj časti i odgovornosti.
“Slijedili smo autorovu konstrukciju drame, i njegovu namjeru da se ta drama tumači kao stalna dijaletkika između laži i istine, točnih i netočnih informacija, zabluda i uvida o ljubavi i neuzvraćenoj ljubavi”, napominje Raponja.
Scenografkinja i kostimografkinja predstave Jasmina Pacek ističe kako su u pripremi predstave krenuli iz antičke priče, ali je napravljen i pomak prema futurizmu.
U predstavi se mogu vidjeti neki elementi likovnosti, koji nisu specifično antički, što smo nazvali antičko-futuristički minimalizam, a koji postoje u stilizacijama u scenografiji, te u elementima kostimografije i svijetla. Malo koketiramo i sa suvremenom likovnošću, a imamo i zanimljivu igru animacijskih projekcija koje daju dodatnu dimenziju kazališnom prostoru, pojašnjava Pacek.
Ulogu Fedre tumači glumica Sandra Lončarić koja ističe kako je, bez obzira na svoju dugogodišnju karijeru, na početku rada na predstavi bila pomalo i uplašena, jer je u pitanju veliki posao i velika uloga, ali da je redatelj Raponja glumce fenomenalno vodio kroz cijeli proces.
Dramaturginja Ivana Klaić smatra kako postoji određeno mišljenje da ljudi zaziru od antičkih tema, jer misle da nisu relevantne za današnje vrijeme,
U “Fedri” imamo slučaj pojedinca, koji je lažno optužen za seksualno uznemiravanje, te biva prognan s dvora, i nikako ne može dokazati svoju nevinost, pa mislim da su, u svijetlu suvremenih događaja, te teme i danas relevantne, navodi Klaić.
U predstavi nastupaju, uz ostale, Sandra Lončarić, Tatjana Bertok-Zupković, Antonio Jakupčević, Ivan Ćaćić, Katica Šubarić, Ivana Gudelj-Tešija, Jasna Odorčić i Vjekoslav Janković.
Kostimografkinja i scenografkinja predstave je Jasmina Pacek, dramatrurginja Ivana Klaić, autor glazbe je Davor Rocco, a oblikovatelj scenskog pokreta je Dragan Franjković.
Komentari