HDLU je otvorio u petak u Meštrovićevom paviljonu četiri izložbe – skupnu “Visita Interiora Terrae: Mit i alkemija kao umjetnička praksa” te samostalne “Kontinuitet tišine” Maria Matokovića, “Rhymes of the White Crow: The Epilogue” Andree Resner i “Opsada Oza” Nikole Vrljića.
Otvarajući izložbe predsjednik Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) Tomislav Buntak zahvalio je svima koji su dali potporu njihovom održavanju, Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu, dok su svaki od projekata predstavili njihovi kustosi i autori.
Međunarodna grupna izložba “Visita Interiora Terrae: Mit i alkemija kao umjetnička praksa”, postavljena u Galeriji Prsten, temelji se na radovima hrvatskih i meksičkih suvremenih umjetnika koji propituju i redefiniraju ideje objave svetog – hijerofanije.
Maja Flajsig, uz Josipa Zankija i Manola Cocha kustosica te izložbe, rekla je kako je ona rezultat dugogodišnjeg istraživanja, 2018. posjetili su Meksiko i započeli istraživanje o mitu i alkemiji.
Umjetnici odabrani za izložbu polaze od toga da se običan prostor može transcendirati u sveti i da se obični, materijalni objekti mogu transformirati u umjetnička djela, te od svakodnevnih predmeta stvaraju nova djela (ili prikazuju već postojeće) koristeći “alkemijski proces dosezanja Kamena mudraca”.
Riječ je o dvodijelnom projektu koji se održava u Zagrebu i Mexico Cityu. Uz zagrebačku izložbu održat će se i znanstvena konferencija na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2. rujna.
Na izložbi će se predstaviti djela Marka Tadića, Kristiana Kožula, Mie Maraković, Tomislava Buntaka, Manola Cochoa, Frnacisca Fernandeza, Leonarda Martineza i Antonia del Rivera.
Matokovićev “Kontinuitet tišine” komentira tranzicijsko društvo
Novi rad osječkog umjetnika Marija Matokovića “Kontinuitet tišine”, koji će biti izložen u Galeriji Prsten, oslanja se na autorova dosadašnja propitivanja tranzicijskog društva i sastoji se od serije grafika i analognih fotografskih portreta.
Ovaj put progovara o potlačenoj poziciji potencijalnih i stvarnih radnika u Hrvatskoj kojima šutnja postaje zlato, ili jedina prihvatljiva reakcija kao produkt egzistencijalnog i fizičkog straha za egzistenciju.
Po riječima autorice predgovora Valentine Radoš, grafički listovi postavljeni su na zid poput zastava, uz fotografske portrete, a tim radovima umjetnik nastavlja svoj rad u propitivanju posebnosti našeg društva.
“Naslov aludira da stanje u društvu gdje se ljudi, radnici suočavaju s nadmoćnim strukturama moći”, ustvrdila je.
Resner u Prstenu, Vrljić u Bačvi
Također u Galeriji Prsten otvorena je i samostalna izložba Andree Resner – “Rhymes of the White Crow: The Epilogue”, koja se nastavlja na kratki igrano-animirani eksperimentalni film „Rhymes of the White Crow“ koji prati heroinu na njenom putovanju kroz vlastitu psihu, a može se pogledati u Klubu HDLU. Izložba produbljuje film i proširuje medij u galerijski prostor.
Resner se kroz multimedijalni pristup bavi narativima snova, traume i žene, s naglaskom na poetiku i estetiku kao glavnim ekspresivnim sredstvima, a djeluje na područjima eksperimantalnog filma i animacije, fotografije, crteža, prostorne instalacije, street arta i poezije. Ostvarila je na desetke samostalnih i grupnih izložbi i dva filma.
Kustosica izložbe Jasmina Šarić rekla je kako se autorica u tom radu bavi umjetničkim procesima u kojima nastaje neko djelo, te propituje može li se rad ikada zaista i završiti.
Izložba “Opsada Oza” Nikole Vrljića, otvorena je u Galeriji Bačva i na njoj se autor predstavlja ciklusom koji se, kako je u predgovoru ocijenio Branko Franceschi, uz intrigantnu razliku koncepcijski i formalno drži pravca kojeg je zacrtala prethodna izložba Cirkus!.
“I narativ Opsade Oza zasniva se na značenjski labavo povezanim skulpturama koje, čak i ako ih se asocijativno ne poveže, odlično funkcioniraju i kao samostalna umjetnička djela. Umjetniku ova metoda omogućuje da osnovni narativ sada predstavljen u Galeriji Bačva, organski nadograđuje za izložbene etape koje predstoje”, napomenuo je.
Sam umjetnik pozvao je okupljene da dođu pogledati izložbu i po danu, s obzirom da je prostor u kojemu izlaže idealan za skulpture.
Sve izložbe mogu se pogledati do 16. rujna.
Komentari