Filmovi “Westworld” i “Matrix”, koji se u četvrtak i petak prikazuju u Kinoteci, zaključit će Dolazeće atrakcije, ciklus tog zagrebačkog kina posvećen tehničkim inovacijama koje su promijenile način na koji se snimaju i gledaju filmovi.
Riječ je o remek-djelima računalnih efekata, koja su se oslonila na računalno generirane slike (CGI) da svoju priču otvore novim svjetovima, ističe se u najavi ovotjednog programa.
“Westworld” je priča o zabavnom parku na temu “divljeg zapada” napučenog androidima, čiji se posjetitelji nakon greške u sustavu moraju boriti za život.
Riječ je o debitantskom kinofilmu Michaela Chrichtona, poznatog pisca tehno-trilera i znanstvene fantastike, autora klasika kao što su “Soj Andromeda” (1969), “Jurski park” (1990) i serije “Hitna služba”.
Njegov SF triler upamćen je kao prvi film koji je koristio CGI, a bio je i inspiracija za popularnu istoimenu seriju iz 2016. godine. Na ovim je prostorima bio distribuiran i pod nazivom “Stari Divlji zapad”.
“Matrix” Lane Wachowski i Lilly Wachowski iz 1999. godine, uvršten na popise najutjecajnijih filmova svih vremena, prati računalnog programera i hakera kojemu se sve mijenja nakon što ga kontaktira legendarni haker kojeg vlada progoni kao računalnog terorista.
“Ako je Crichton bio pionir u području specijalnih efekata, Lana i Lilly Wachowski računalno generirane slike uzdigle su do statusa filozofije”, kažu iz Kinoteke.
“Kroz distopijsku priču o hakeru koji saznaje da stvarnost kakvu poznajemo stvara divovsko računalo, njihov Matrix savršeno je ulovio duh vremena te nepovratno promijenio lice suvremenog akcijskog i znanstveno-fantastičnog filma”, dodaju.
Taj je film popularizirao upotrebu slow motiona i tzv. efekta bullet time, pri čemu se lik zamrzne ili jako uspori usred pokreta dok kamera kruži oko njega, što se i kasnije često koristilo, ali ne s takvim uspjehom.
Na repertoar Kinoteke ovaj tjedan stižu provokativni povijesni spektakl “Benedetta” i atmosferični islandski folk triler “Janje”, premijerno prikazani na prošlogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu.
“Benedetta”, povijesni triler Paula Verhoevena o borbi za moć u ženskom samostanu u Italiji 17. stoljeća, inspiriran je popularnim historiografskim djelom “Nedolični čini” Judith C. Brown.
Iz Kinoteke kažu kako je Verhoeven snimio “eksplozivan koktel erotike, spektakla i povijesne studije, u kojem na prepoznatljivo provokativan način postavlja važna pitanja o osobnim i seksualnim slobodama te sprezi religije, politike i ideologije”.
Islandski redatelj Valdimar Jóhannsson za svoj dugometražni prvijenac pripremio je drugačiju vrstu intrige – njegovo “Janje” priča je o osamljenom paru koji u štali pronalaze neobično dijete, no nakon što ga odluče posvojiti, stat će na put (nat)prirodnim silama skrivenima u islandskoj magli.
“Janje je osvojilo publiku i kritiku diljem svijeta zahvaljujući maštovitoj kombinaciji elemenata narodne predaje i bajke, neobičnog humora te impresivnog oslanjanja na izražajnost islandskog krajolika, a trenutačno je i jedan od vodećih kandidata za nominaciju za Oscara u kategoriji stranog filma”, napominje se u najavi.
Među ostalim novitetima prikazat će se “Paralelne majke” Pedra Almodóvara, “Ulica noćnih mora” Guillerma del Tora, “Baksuzno bubanje ili bezumni pornić” Radua Judea, “Mračna kći” Maggie Gyllenhaal, “Najgora osoba na svijetu” Joachima Triera i “Licorice pizza” Paula Thomasa Andersona.
U jutarnjim satima sljedeće subote na programu je “Spider-Man: Put bez povratka”, novi nastavak pustolovina omiljenog superjunaka iz naslova za koji su se obožavatelji složili da je jedan od najboljih u franšizi.
Postao je šesti najgledaniji film svih vremena i spasio američki box-office za vrijeme pandemije.
Komentari