Uspostavljena je e-Pristojba redizajniranog nacionalnog portala e-Građani, što je nova komponenta državne infrastrukture za elektronička plaćanja 89 usluga za više od 1,25 milijuna korisnika, rekao je u utorak u Karlovcu na predstavljanju usluge državni tajnik Bernard Gršić.
Državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić rekao je da se korištenjem javnih elektroničkih usluga građanima i poduzetnicima pojednostavljuje komunikacija s javnim servisom, bez papira, bez čekanja u redovima, odlazaka na šaltere i štedi vrijeme, rekao je Gršić i pozvao građane da postanu e-Građani.
Ukupna vrijednost tog projekta je 50.5 milijuna kuna, što je u cijelosti financirano iz Europskog socijalnog fonda.
Ovaj sustav omogućava brža i jednostavnija plaćanja i očekuje se da će ga građani dobro prihvatiti, smatra Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Financijske agencije (FINA), a upravo je Fina pružila potporu Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva za uspostavu jedinstvene platforme.
Županica Karlovačke županije Martina Furdek-Hajdin rekla je da će tamošnja regionalna uprava biti središnja točka poticanja pametnog koncepta za sela i gradove, što će značiti korištenje digitalnih alata i poboljšanje kvalitete i standarda života “a što nas vodi demografskoj revitalizaciji, jačanju konkurentnosti gospodarstva, održivom i racionalnom upravljanju prirodnim i kulturnim resursima”.
Radi osiguranja preduvjeta razvoja digitalnog društva u Karlovačkoj je županiji izrađen Program razvoja širokopojasnog pristupa Internetu na području cijele Karlovačke županije te očekujemo EU sredstva za realizaciju. U okviru razvoja Sustava e-Pristojbe u Karlovačkoj županiji 23 službenika prošli su obuku i dobili certifikate za rad u sustavu. Dostavljeno je 24 POS uređaja radi omogućavanja kartične naplate pristojbi na 12 lokacija i to u sjedištu županije, ispostavama i matičnim uredima Karlovačke županije, rečeno je.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić rekao je da je Grad Karlovac u posljednjih nekoliko godina intenzivno ulagao u primjenu digitalnih tehnologija za unaprjeđenje poslovnih procesa i digitalizaciju usluga s ciljem uštede vremena građana i za povećanje transparentnosti cijele uprave.
Digitalne usluge dostupne su putem interneta kao servisi e-Vrtići; e-Subvencije; e-Tržnica; e-Poticaji; e-Stipendije. Na frekventnijim je mjestima omogućen je građanima i turistima besplatan wifi, a radi i virtualna asistenticu Korana (chat bot, program za interakciju s ljudima), kao prvi u Hrvatskoj za lokalnu samoupravu, u svrhu informiranja građana o radu Gradske uprave i znatno šire.
Komentari