U Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka danas, na stotu obljetnicu D’Annunzijeve okupacije Rijeke, u 19 sati otvara se izložba ‘D’Annunzijeva Mučenica / L’Olocausta di D’Annunzio’.
Riječ je o prvoj značajnoj izložbi koja čini sastavni dio programa Rijeke – Europske prijestolnice kulture za 2020. godinu. Autorice izložbe su Tea Perinčić i Ana–Maria Milčić, dok dizajn izložbe potpisuju Sanjin Kunić i Nikolina Radić Štivić.
Na današnjem otvaranju prisutnima će se obratiti Nikolina Radić Štivić, ravnateljica Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka, Tea Perinčić, autorica izložbe, Ana-Maria Milčić, autorica izložbe, Emina Višnić, direktorica TD RIJEKA 2020, Vojko Obersnel, gradonačelnik Grada Rijeke i Sonja Šišić, pročelnica Odjela za sport, kulturu i tehničku kulturu Primorsko-goranske županije.
Izložba donosi tumačenje D’Annunzija iz humanističke pozicije suvremenog antifašizma na kojem je izgrađena moderna Europa. Projekt Europske prijestolnce kulture promiče vrijednosti suvremene Europe, ujedinjene i jake u svom zajedništvu, koje su suprotstavljene i povijesnom i suvremenom fašizmu. Izložba D’ Annunzijeva mučenica tako ukazuje na vrijednosti koje zastupa i riječki projekt Europske prijestolnice kulture 2020.
Izložba D’ Annunzijeva Mučenica u riječkom Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka nudi specifičan pogled na njegov boravak u Rijeci i to iz perspektive žena koje su u to vrijeme živjele u Rijeci, onih koje su u Rijeku došle iz Italije sa ili za D’Annunzijem i onih koje su mu bile ljubavnice. Rijeka se na izložbi razmatra i kao ženska figura u pojedinim likovnim djelima futurističkih umjetnika poput Marinettija, Carre i Buzzija.
Kako naglašava autorica izložbe Tea Perinčić cijeli je koncept izložbe sažet u pojmu ‘mučenica’ – città olocausta – a Rijeka je grad koji je nakon D’Annunzijeva odlaska ostao izmučen kao i mnoge žene u njegovom životu.
Izložba ostaje otvorena do 31. siječnja 2021. godine, kada i završava projekt Europske prijestolnice kulture u Rijeci.
Komentari