Izložba “Ikaros” hrvatske kiparice Ide Blažičko, otvorena u ponedjeljak navečer u Galeriji Forum, metafora je našega odnosa s tehnologijom kao onom koja pomaže našem oslobođenju od svakidašnjega, ali i metafora ljudske odgovornosti da tehnologiju koristimo umjereno, rekao je voditelj Galerije Forum Feđa Gavrilović.
Poetika Ide Blažičko, objasnio je Gavrilović, uglavnom se fokusira na velike otvorene prostore koje pokušava obuhvatiit svojim nježnim formama i obogatiti život ljudi koji se kreću tim prostorima.
U Galeriji Forum umjetnica je pak, istaknuo je, doslovce ‘sapela’ te svoje tekstilne poluspiralne linije, odnosno tekstilne plohe s bambusom, u instalaciju koju je nazvala Ikaros. Taj grčki junak, rekao je Gavrilović, metafora je našeg odnosa s tehnologijom koja pomaže čovjeku da se oslobodi svoga svakidašnjeg stanja, pomaže mu da se oslobodi svog robovanja Zemlji, ali je isto tako i metafora o ljudskoj odgovornosti, o tomu kako čovjek, da bi uspješno vodio svoj život i društvo, mora umjereno koristiti tu tehnologiju, a ne kao Ikar letjeti previsoko.
Izazov je u povijesti skulpture bilo predstaviti let
Gavrilović je podsjetio kako je u povijesti skulpture kao nečega “tvrdog i formalnog” uvijek bio izazov predstaviti let. S tim u vezi, spomenuo je i dvije najpoznatije skulpture “Niku sa Samotrake” i “Pticu u prostoru” Constantina Brâncuşija koje, rekao je, kombiniraju čvrstoću materije i pokret, uzlet. Gavrilović smatra kako Ida Blažičko pokušava to isto u svojim instalacijama u javnim prostorima kao i u instalaciji izloženoj u Galeriji Forum koja se istovremeno diže i spušta, sunovraća, razdvaja i spaja u plesu koji je s jedne strane čvrst i stabilan, a s druge strane vrlo eteričan i dinamičan.
“To je možda i veličina ove kiparice koja je jedna od najboljih, a možda i najbolja, kiparica svoje generacije”, zaključio je Gavrilović.
Umjetnica je pak zahvalila svima koji su, kako je rekla, našli vremena i s njom odlučili podijeliti trenutak njezina užitka u stvaranju.
Izložbu je otvorio v.d. pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lovrić zahvalivši svima što podipiru rad mladih umjetnika koji svoju reputaciju stječu diljem svijeta i koji im omogućuju da izlažu u Galeriji Forum poznatoj po izložbama mnogih renomiranih umjetnika. Lovrić smatra posebno važnim upravo to da Galerija Forum pruža priliku suvremenim mladim hrvatskim umjetnicima, poput Ide Blažičko.
Ida Blažičko (Zagreb, 1985.) nakon završene Klasične gimnazije, diplomirala je 2007. kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti (ALU) Sveučilišta u Zagrebu u klasi profesora Stjepana Gračana. Tijekom studija boravila je na Indiana University of Pennsylvania, SAD. Doktorirala je 2012. na Kineskoj umjetničkoj akademiji u Hangzhouu na Odsjeku umjetnosti u javnome prostoru s disertacijom “Sustainable Public Art: Recreating Urban Environment”. Od 2010. do 2013. predavala je na Kineskoj umjetničkoj akademiji na Odsjeku umjetnosti u javnome prostoru i umjetničke instalacije u pejsažu. Na ALU je pak doktorirala 2016. s disertacijom “Biomimetika u službi umjetnosti”.
Autorica je skulptura Vjetar (Shanghai, 2011.) i Vjetar II (Hangzhou, 2012.) trajno postavljenih u javnome prostoru te ambijentalne skulpture Topologija beskraja (2015.) u trajnoj kolekciji Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Dobitnica je Nagrade ALU za diplomski rad (2007.) i Nagrade Kineske umjetničke akademije za doktorski likovni rad i disertaciju (2012.). Članica je Hrvatskoga društva likovnih umjetnika (HDLU).
Nagradu Premio in Sesto za mladog umjetnika dobila je 2017. za skulpturu naziva “Kakva tišina – u pećinu ponire zrika cicada”. Riječ je o skulpturi izvedenoj u nehrđajućem čeliku koja je trajno postavljena u javnome prostoru talijanskoga grada San Vito al Tagliamento (Friuli-Venezia Giulia).
Ove godine sudjelovala je na međunarodnoj izložbi Contextile u portugalskom gradu Guimarãesu i na Venecijanskom bijenalu arhitekture, u Paviljonu Crne Gore.
Komentari