U Dalmaciji su nakon sumanute jurnjave jučer poginula dva motociklista. Treba uvesti 5 mjera

Autor:

Jurnjave snažnim motociklima dobro su poznate svima te izgleda kao da se policija izbjegava suočiti s tim opasnim problemom

Nastavlja se crni niz na našim cestama. Sinoć, u samo deset minuta, dva su motociklista poginula na dalmatinskim cestama. Oko 23:15 na državnoj cesti D219 u Glavicama kod Sinja motocikl je izletio s ceste i udario u zid, a oko 23:15 na državnoj cesti D8 u Ivašnjaku, između Ruskamena i Medića i udario u stablo. Poginula su oba vozača nakon što su teško kršili ograničenje brzine (čl. 53. i čl. 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) te brzinu nisu prilagodili uvjetima na cesti (čl. 51.). Budući da su, sasvim izvjesno, brzinu u naseljenom mjestu, odnosno području s naznačenim ograničenjem brzine prekršili za više od 50 km/h počinili su kazneno djelo Obijesna vožnja (KZ, čl. 226). Srećom u ove dvije prometne nesreće, osim krajnje neodgovornih motociklista, koji su se očito iživljavali na cesti, nije stradao drugi sudionik u prometu, odnosno pješak.

Tragične nesreće su se dogodile na dionicama gdje često luduju motociklisti i samo je pitanje vremena kad će, uz njih stradati još netko. Jureći motocikli, krute koncentrirane mase pri velikoj brzini (kinetička energija raste s kvadratom brzine), opasni su ne samo za pješake, bicikliste i druge motocikliste, nego i za osobe u automobilima koji putuju tim dionicama. Jurnjave snažnim motociklima dobro su poznate svima te izgleda kao da se policija izbjegava suočiti s tim opasnim problemom

To se hitno treba promijeniti, jer državna cesta D219, a posebice Jadranska magistrala, D8, od Omiša do Makarske poprište je brzih, sumanutih vožnji motociklista, koji se često natječu u brzinskim ‘postignućima’ i potom  hvale na dogovorenim okupljalištima.

Tome treba stati na kraj. Policija bi trebala početi ozbiljnije obuzdavati i kažnjavati teške brzinske prekršaje motociklista, a usto bi se dodatnim i progresivnim premijama obveznog osiguranja za rizične okolnosti (vozač-vozilo-prometnica) demotivirale nerazumne i pogibeljne jurnjave na dva kotača.

Zbog toga bi trebalo uvesti sljedeće mjere:

1. Intenzivirati kontrole brzine motocikala, postavljanjem radarskih kamera i policijskih patrola sa specijaliziranom opremom i postupcima za hvatanje i zaustavljanje prebrzih motociklista.

2. Pravo prvenstva prolaza oduzima se vozaču motocikla koji počini prekršaj po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama čl. 54. st. 2 ili kazneno djelo Obijesna vožnja, Kazneni zakon, čl. 226.

3. Za motocikliste do 24 godine treba uvesti odredbu Mladi vozač, s ograničenjem snage motora na 50 kW (68 KS), privremenom vozačkom dozvolom (trajna bi se izdavala nakon 24. godine ako ne bi skupili 6 kaznenih bodova) i nultu toleranciju na alkohol.

3. Za razdoblje od 15. studenoga do 15 travnja uvesti dodatnu osiguravateljsku premiju za svaku regiju, ovisno o povećanju rizika prometne nesreće te progresivnu sa snagom motora.

5. Za skrivanje ili uklanjanje tablice, u svrhu onemogućavanja njenog snimanja policijskim uređajima kažnjavati oduzimanjem motocikla, bez obzira tko je vlasnik i oduzimanjem vozačke dozvole

DOBRO JE ZNATI

Vožnja na motociklu zimi je 20 puta pogibeljnija nego u automobilu

Koliko su vozači i suvozači na motociklima ugroženiji od onih na četiri kotača pokazuje usporedba njihovog udjela u prometu i stradavanjima. Ako se uračunaju ukupno prevezene osobe i ukopno prijeđeni kilometri, promet na dva kotača sudjeluje tek s oko jedan posto, a stradalih je gotovo petina. Dakle vožnja na dva kotača nije 20 posto, nego 20 puta rizičnija! Dvije tisuće posto, posebice na skliskoj cesti i pri lošoj vidljivosti.

Sve što je rizično na četiri kotača, višestruko je opasnije na dva. Dodir među automobilima često završava bez većih posljedica, a svaki dodir s motociklom u vožnji može završiti tragično. Motociklisti su neusporedivo izloženiji rizicima skliske ceste, a pogibeljno može biti i malo šljunka. Iako lakše izbjegavaju frontalni sudar, to je manje važno od prethodnoga.

A kad se nesreća ili pad dogodi, počinje pakao za motocikliste (posebice suvozače), jer nisu zaštićeni karoserijom, zaštitnim pojasevima i zračnim jastucima. Tada može pomoći kvalitetna kaciga i zaštitna odjeća, a nažalost pri previsokim brzinama to ne može spriječiti teške i tragične ishode za osobe na motociklu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.