U Australiji uvedena prva baterijska električna lokomotiva

Autor:

Električna lokomotiva ima vučnu snagu od 3,2 MW (4350 KS), napaja se iz baterija kapaciteta 8400 kWh i mase 63 tone, te vlak koji prevozi rudaču, mase 196 tona, ima doseg 344 km

Australija posljednjih godina galopira u fascinantnom razvoju tehnologija obnovljivih izvora energije, ima goleme solarne parkove i sve više i više baterijskih postrojenja za skladištenje proizvedene energije u višku ponekad i isporuku je kada je potrebna, a nedavno i najveći vodik biljka u svijetu također je odobrena kod nas.

Ali neka postignuća u istoj kategoriji tjeraju vas da se zapitate nisu li zaboravljene jednostavne i funkcionalne alternative ovim novim i inovativnim izdanjima. Danas govorimo upravo o takvom lansiranju — prvoj električnoj lokomotivi na svijetu, s baterijama koje se pune dok miruje. Lokomotiva se zove FLXdrive, proizveo ju je Wabtec i u procesu je isporuke u jedan od rudnika Roya Hilla.

Naše gornje pitanje, jesmo li s ovim lansiranjem otišli malo predaleko, je i te kako očito – električne lokomotive u svijetu postoje već više od 100 godina, a struju dobivaju iz žica iznad željezničkih pruga, bez potrebe da za njima prevezu desetke tona baterija. Ako se kod električnih autobusa još uvijek može naći izgovor da je crtanje pruga ponekad preskupo, kod željeznice je to manje vjerojatno, jer već postoji skupi, fiksni element infrastrukture, posebno namijenjen vlakovima, u obliku željeznička pruga.

Postoje objašnjenja koja donose više jasnoće u ovom slučaju. Tvorci ove lokomotive, Wabtec, dizajnirali su je upravo onako kako zvuči – lokomotiva s električnim pogonom na brodu i baterijama koje željezničar može puniti u depou, s pantograf velike snage, koji može prenijeti ogromnu snagu na baterije. Lokomotiva u sebi ima 8,4 MWh baterija, dakle otprilike kao 100 modernih električnih automobila. Od ovog kapaciteta iskoristivo će biti oko 7 MWh.

 

Proizvođač lokomotive ne navodi težinu ovih baterija, ali čak i u optimističnom slučaju modernih baterija visokih performansi, poput onih na električnom kamionu Mercedes e-Actros 600, koji su teški 4,5 tona na 600 kWh, ovdašnjih 8400 kWh teže najmanje 63 tone! A ako procijenimo da u ovaj vlak nisu stavljeni oni najučinkovitiji, lako se možemo približiti 70-80 tona baterija! Proizvođač pak navodi samo ukupnu masu lokomotive, koja iznosi 196 tona. Baterije će se hladiti tekućinom, kako bi izdržale pustinjske temperature, koje u tim regijama Australije mogu doseći i 55 Celzijevih stupnjeva.

Lokomotiva ima vučnu snagu od 3,2 MW, dakle 4350 KS. Vuču osigurava 6 osovina, a veliki dio dužine lokomotive pokrivaju baterije. Osim što rudnik u Australiji ne planira puniti ove goleme baterije na pantografu ili utičnici. Lokomotiva će vući komplet koji će prevoziti željeznu rudaču od rudnika do luke na udaljenosti od 344 km, spuštajući se utovareni, a potom uspinjući neutovareni.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.