U Afganistanu polovica djece ne pohađa školu

Autor:

epa05039884 Migrants from Syria, Iraq and Afghanistan are transported by bus to the border between Serbia and Croatian after registration in the registration camp in the town of Presevo, southern Serbia, 24 November 2015. Serbia, among other countries, had started restricting access to the Balkan route, which under new measures is only open to Syrians, Iraqis and Afghans. Hundreds of thousands of people pass through the Balkan route, sailing from Turkey to the Greek Aegean islands, then crossing the mainland, Macedonia, Serbia, Croatia, Slovenia and Austria.  EPA/DJORDJE SAVIC

Gotovo polovica afganistanske djece ne ide u školu što je najgori rezultat od 2002. i završetka talibanskog režima, navodi se u izvješću UNICEF-a koji za to okrivljuje opću degradaciju, sigurnosnu i ekonomsku, u zemlji.

Najviše se to odnosi na djevojčice koje predstavljaju 60 posto od 3,7 milijuna djece (u dobi od 7 do 17 godina) koja se ne školuju, ističe UNICEF u izvješću objavljenom u nedjelju.

U napogođenijim područjima više od 85 posto djevojčica ne ide u školu, ističe UNICEF koji nabraja posebno južne pokrajine – Kandahar, Helmand, Zabul i Uruzgan, te središnje – Vardak i Paktiku, gdje su talibanski borci posebno prisutni.

Agencija Ujedinjenih naroda za djecu ocjenjuje, uz to, da bi dodatnih 300.000 djece, trenutno upisane u osnovnu školu, moglo napustiti razred prije kraja školske godine.

Najizloženija djeca žive u ruralnoj zoni, pripadaju gospodarski najsiromašnijim obiteljima te onima kojima prijete raseljavanja zbog nesigurnosti.

“Raseljavanja i preuranjeni brakovi utječu na sposobnost djeteta da prati školu. Pomanjkanje učiteljica, loše stanje škola i nesigurnost glavni su čimbenici koji navode djecu da prekinu školovanje, posebno djevojčice”, bilježi izvješće.

Izvješće naglašava, međutim, kako “85 posto djece koja su počela ići u školu završava najmanje prvi ciklus. Glavni je izazov, dakle, dovesti dijete da počne sa školovanjem”, zaključuje se.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.