Gotovo polovica afganistanske djece ne ide u školu što je najgori rezultat od 2002. i završetka talibanskog režima, navodi se u izvješću UNICEF-a koji za to okrivljuje opću degradaciju, sigurnosnu i ekonomsku, u zemlji.
Najviše se to odnosi na djevojčice koje predstavljaju 60 posto od 3,7 milijuna djece (u dobi od 7 do 17 godina) koja se ne školuju, ističe UNICEF u izvješću objavljenom u nedjelju.
U napogođenijim područjima više od 85 posto djevojčica ne ide u školu, ističe UNICEF koji nabraja posebno južne pokrajine – Kandahar, Helmand, Zabul i Uruzgan, te središnje – Vardak i Paktiku, gdje su talibanski borci posebno prisutni.
Agencija Ujedinjenih naroda za djecu ocjenjuje, uz to, da bi dodatnih 300.000 djece, trenutno upisane u osnovnu školu, moglo napustiti razred prije kraja školske godine.
Najizloženija djeca žive u ruralnoj zoni, pripadaju gospodarski najsiromašnijim obiteljima te onima kojima prijete raseljavanja zbog nesigurnosti.
“Raseljavanja i preuranjeni brakovi utječu na sposobnost djeteta da prati školu. Pomanjkanje učiteljica, loše stanje škola i nesigurnost glavni su čimbenici koji navode djecu da prekinu školovanje, posebno djevojčice”, bilježi izvješće.
Izvješće naglašava, međutim, kako “85 posto djece koja su počela ići u školu završava najmanje prvi ciklus. Glavni je izazov, dakle, dovesti dijete da počne sa školovanjem”, zaključuje se.
Komentari