Na VN Švedske 1976. bolid sa šest kotača, Tyrrell P34, jedini put pobijedio u Formuli 1

Autor:

Lothar Spurzem, Wikimedia Commons

Tyrrell P34 jedinstveni je bolid u povijesti Formule 1, jer je pored velikih stražnjih pogonskih kotača imao dva para malih upravljačkih kotača sprijeda

Ideja koju je konstruktor Derek Gardner predložio znamenitom vođi momčadi  Formule 1 Kenu Tyrrellu zvučala je dobro: manji prednji kotači (na 10-colnim naplacima) značili su bolju aerodinamiku, šest dodirnih površina s asfaltom trebalo je za 50 posto popraviti prianjanje prednjeg dijela bolida i samim tim brzine kroz zavoje.

Usto je smanjen rizik aquaplaninga, jer, ako bi se i desio na prvom paru prednjih kotača, koji ‘rastjeruje’ vodu, drugi bi par zadržao prianjanje.

U prvoj trkaćoj sezoni, 1976., Tyrrell P34 bio je neprestano u borbi za visoke plasmane, a 13. lipnja 1976., na VN Švedske u Anderstorpu,  Tyrrell P34 je osvojio dvostruku pobjedu. Prvi je bio Jody Scheckter, drugi Patrick Depailler, a treći, u konvencionalnom bolidu, Ferrari 312T2, Niki Lauda.

Sljedeće godine bolid je bio manje kompetitivan, a još sezonu potom Gardner je otpušten, a Tyrrell se vratio konvencionalnim bolidima…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.