Twitter godinu poslije: X gubi novac i povjerenje

Autor:

Pixabay

Elon Musk kupio je prije godinu dana Twitter, preimenovao ga u X i odveo u gubitak novca, oglašivača i povjerenja. 

Musk je 27. listopada 2022. sklopio 44 milijardi američkih dolara vrijedan posao, suočen s tužbom koja ga je obvezivala na uvjete kupnje koje je želio izbjeći. Godinu dana poslije, evo što se promijenilo.

Više nisu kao obitelj

U prvim danima nakon kupnje, Musk je brzo podijelio otkaze vodećim direktorima Twittera i privatizirao platformu.

Podijelio je otkaze i većini radnika tvrtke čije je sjedište u San Franciscu, srezavši njihov broj s 8000 na manje od 1500.

Od radnika Twittera zatraženo je da budu bezuvjetno predani svojem poslu i da zaborave na rad od kuće.

Bivša projektna menadžerica Esther Crawford, koja je o tome pisala na internetu, rekla je da je Musk zamijenio obiteljsku atmosferu u tvrtki strahom.

Muska je opisala kao odvažnog, ali „ćudljivog”. Rekla je da se okružio ljudima koji će mu uvijek govoriti “da” i da je odluke donosio instinktivno.

Musk je u srpnju ukinuo Twitterov globalno prepoznatljiv logo ptice i promijenio ime platforme u X.

Musk na sudu jer nije na vrijeme objavio svoje udjele u Twitteru

Dezinformacije

U mjesecima koji su slijedili nakon preuzimanja, Musk je ‘rasturio’ praćenje sadržaja koji korisnici objavljuju na platformi, obnovio profile do tada zabranjenih ekstremista i dopustio korisnicima kupnju verifikacije profila, kako bi profitirali od viralnih, ali često netočnih objava.

Musk opravdava te promjene slobodom govora.

Ukinuo je funkcije koje su bile uvedene kako bi se spriječilo obmanjivanje korsnika netočnim objavama i uveo nove sustave koji potiču njihovo širenje, po neprofitnoj stranici za provjeru točnosti informacija PolitiFact.

Koraci koje je Musk poduzeo „izazvali su povećanje dijeljenja dezinformacija i govora mržnje”, objavio je u ponedjeljak PolitiFact, što tvrdi i niz skupina za praćenje toksičnog sadržaja na društvenim medijima.

EK pozvala na borbu protiv dezinformacija. Posebno problematičan X zbog “obmanjujućeg sadržaja”

Eskalirajući sukob između Izraela i Hamasa jedan je od prvih stvarnih testova Muskove verzije platforme u vrijeme velike krize. Po mišljenju mnogih stručnjaka, rezultati potvrđuju njihove najgore strahove: promjene su otežale razlikovanje istine od fikcije.

„Otrežnjujuće je, premda ne čudi, vidjeti da Muskove nepromišljene odluke pogoršavaju informacijsku krizu na Twitteru u vezi već tragičnog sukoba između Izraela i Hamasa”, rekla je Nora Benavidez, viša savjetnica pri nadzornom tijelu Free Press, za AFP.

Europska komisija ovaj je mjesec najavila istragu protiv X-a zbog navodnog širenja lažnih informacija i terorističkog sadržaja u vezi sukoba između Izraela i Hamas.

Glavna direktorica X-a Linda Yaccarino dala je do znanja da platforma ozbiljno misli kad je riječ o povjerenju i sigurnosti, ali istražitelji su zabrinuti, ističući da je platforma odustala od nastojanja da najvažniji izvori vijesti dobiju istaknutiju poziciju.

Musk otkrio kako uskoro počinje naplata za pristup X-u, bivšem Twitteru

Važan je novac

U zadnjih godinu dana, oglašivački business platforme jednim je dijelom propao jer su oglašivači loše prolazili.

Insider Intelligence predviđa da će X završiti 2023. s 2,98 milijardi dolara prihoda od oglašivanja, u odnosu prema 4,14 milijardi 2022.

Musk je početkom ove godine rekao da se vrijednost tvrtke više nego prepolovila na 20 milijardi dolara, a neki procjenjuju i više.

Musk je počeo naplaćivati nekoć besplatne usluge na Twitteru poput plave kvačice originalno zamišljene kao oznake autentičnosti u nastojanju da zaradi na pretplati.

X je nedavno počeo pokusno naplaćivati novim korisnicima na Novom Zelandu i Filipinima za osnovne usluge poput objave poruka ne bi li smanjio spam.

Musk je rekao da bi mogao uvesti plaćanje za sve korisnike platforme, ali je ta ideja naišla na velike kritike. Analitičari su rekli da bi X zbog toga bio još manje privlačan oglašivačima.

„X si je gotovo sve rane zadao sam”, rekla je analitičarka Insider Intelligencea Jasmine Enberg za AFP.

„Muskov tretman platforme kao tehnologije koju može preoblikovati kako želi, umjesto kao društvene mreže koju pokreću ljudi i dolari od oglašavanja, najveći je uzrok egzodusa oglašivača, pada broja korisnika i gubitka statusa središnjeg mjesta za širenje vijesti.”

Govoreći na nedavnoj tehnološkoj konferenciji, Yaccarino je procijenila da X ima 225 milijuna svakodnevno aktivnih korisnika, što je pad od više od 10 posto u odnosu na razdoblje prije nego što ga je kupio Musk.

Korisnici koji su napustili Twitter postali su svojevrsna dijaspora, emigriravši na Mastodon, Bluesky, Threads i druge platforme.

Musk: ‘Blokiranje na X-u bit će uklonjeno’

Skretanje udesno

U međuvremenu na platformi cvjeta krajnje desni sadržaj.

Musk je vratio profil bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trumpu i ukinuo tim koji se borio protiv dezinformacija u vezi izbora.

Bivši voditelj Fox Newsa Tucker Carlson, poznat po radikalno konzervativnim stajalištima, pokrenuo je show na X-u pošto je dobio otkaz na televiziji.

Musk je isto tako ugostio i prenosio intervjue s kandidatom za republikansku predsjedničku nominaciju Ronom DeSantisom i izraelskim premijerom Benjaminom Netanyahuom.

OZNAKE: x, Twitter, Elon Musk

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.