Tvrtka Mars obilježila je godinu dana od pokretanja dugoročnog programa ‘Plan održivosti kroz generacije’ (Sustainable in a Generation Plan) kao odgovor na globalne probleme poput klimatskih promjena, siromaštva, pretilosti i nestašice prirodnih resursa s kojima se kompanije, ali i društvo u cjelini danas suočavaju.
Mars, jedna od najvećih svjetskih kompanija s više od sto godina tradicije koja predstavlja svjetski poznate brendove kao što su Snickers, Twix, M&M’s, Orbit, Airwaves, Uncle Ben’s, Pedigree i Whiskas, od svog osnutka do danas u potpunosti je u privatnom vlasništvu jedne obitelji.
“Tvrtka Mars obavezala se uložiti milijardu dolara u sljedećih nekoliko godina kao pomoć za rješavanje globalnih problema kroz inicijativu ‘Plan održivosti kroz generacije’ kako bi stvorili zemlju boljim mjestom za život“, izjavila je Darja Šušteršič, direktorica tržišta Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine u Marsu.
‘Plan održivosti kroz generacije’ je nastao kao rezultat dugogodišnjih istraživanja i praćenja ekološkog, socijalnog i ekonomskog utjecaja kojeg Mars ima na planetu i društvo u kojem živimo.
Prenosimo objavu za medije:
“Plan je fokusiran na tri međusobno povezana područja u kojima je tvrtka procijenila da može napraviti najznačajnije pomake u rješavanju nekih od najvećih svjetskih problema definiranih u ciljevima UN-ove Agende 2030. za održivi razvoj: ZDRAVA PLANETA s ciljem smanjenja utjecaja na okoliš, potrošnje energije i korištenje obnovljivih izvora, PROSPERITET LJUDI u vlastitom lancu nabave u smislu poboljšanja životnih uvjeta i pove
anja prihoda svojih suradnika, uz poštivanje ljudskih prava i podršku ženama da se ostvare i unaprijede vlastito poslovanje, i POVEĆANJE BLAGOSTANJA kroz napredak znanosti, inovacije i marketinga s naglaskom na sigurnost hrane, unapređenju vlastitih proizvoda i sastojka od kojih nastaju, kao i odgovorno oglašavanje.
Svoja iskustva i praksu Mars je prezentirao na konferenciji “Održivost – budućnost poslovanja“ u organizaciji HUP-a i mreže Global Compact Hrvatska održanoj u Dubrovniku 22. listopada kako bi pridonio donošenju plana za razvoj održivog gospodarstva s ciljem poticanja odgovornog poslovanja.
Rani pokazatelji provođenja Plana itekako pokazuju napredak:
- Mars danas u 9 država na 5 kontinenata električnu energiju dobavlja isključivo iz obnovljivih izvora energije. U vlastitoj proizvodnji tvrtka trenutno koristi količinu obnovljive energije dobivenu iz vjetroelektrana dostatnu za cjelokupnu proizvodnju M&M’s-a, čokoladnog branda broj jedan u svijetu.
- 90 posto pakiranja svih Marsovih proizvoda već se sada može reciklirati, a tvrtka si je zadala za cilj da se 100 posto pakiranja koje koristi može reciklirati do 2025. godine.
- U 2017. godini nastao je Farmer Income Lab, „think-do-thank“ inicijativa usmjerena na pomoć malim poljoprivrednim gospodarstvima koja su dio lanca nabave Marsa pronalaženjem mehanizama za povećanje njihovih prihoda kroz ulaganje u istraživanja i poticanje međusobnog dijaloga.
- U prvoj godini lansiranja programa Mars je prvenstveno promijenio način poslovanja popravljanjem „prekinutih“ globalnih lanaca nabave sirovina za proizvodnju putem investicija, organizacijskih promjena, fokusiranjem na ključne sirovine i suradnju svih aktera unutar industrije.
Nova strategija nabave podrazumijeva udaljavanje od tradicionalnog pristupa trgovine robom i promjenu načina kojim nabavlja ključne poljoprivredne sirovine za proizvodnju s ciljem rješavanja ključnih izazova održivosti – emisiju stakleničkih plinova, nestašicu vode, iskorištavanje poljoprivrednih zemljišta, ljudska prava i prihode.
Mars se u početku fokusirao na 10 ključnih sirovina koje imaju najveći utjecaj, uključujući kakao, ribu, rižu i metvicu.
Transformacijom lanca nabave aktivno se mijenja način trgovine robom tako da se sirovine za proizvodnju nabavljaju isključivo iz poznatih izvora, uspoređujući njihovu vrijednost i utjecaj na dugoročnu održivost, pri čemu cijena sirovine više nije glavni faktor kod izbora.
Ovo je projekt na kojem Mars radi već niz godina, a u prvoj godini provođenja Plana tvrtka je ubrzala postupke koji već funkcioniraju, započela proces preobrazbe vlastitog lanca nabave sirovina, gradeći kritična partnerstva i testirajući nove pristupe. - Tijekom protekle godine tvrtka se povezala s preko 600 poljoprivrednika i poljoprivrednih organizacija kako bi premjestili nabavu basmati riže u Pakistan. Podrška koju je Mars pružio u kratkom je roku dovela do smanjenja potrošnje vode za 30%, zarada poljoprivrednika uvećana je za 32%, a troškovi tvrtke su se smanjili za 30%. To je primjer načela uzajamnost, koja donosi dobrobit za sve uključene strane, što je ono čemu Mars teži koristeći se strategijom transformacije lanca nabave.
Kako bi se promjene mogle primijeniti globalno, tvrtka Mars fokus postavlja na jačanje suradnje unutar industrije i pokretanju novih suradnji s vladama, nevladinim organizacijama i udruženjima vodećih aktera kako bi se postigle mjerljive razlike i stvorio zdrav planet na kojem će svi ljudi imati kvalitetnu budućnost“, piše u priopćenju.
Komentari