Tonko Ninić, glasoviti hrvatski violinist, pedagog i dugogodišnji član te koncertni majstor Zagrebačkih solista, preminuo je u 91. godini.
Diplomirao je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Vaclava Humla i Ivana Pinkave, gdje je poslije i predavao, a od 2008. nosio je titulu profesora emeritusa. Gotovo četiri desetljeća, od 1957. do 1997., bio je istaknuti član, koncertni majstor i voditelj ansambla Zagrebačkih solista te vodio Komorni studio Zagrebačke filharmonije.
Kao solist i komorni glazbenik, Ninić je nastupao diljem svijeta – od Europe i Amerike do Australije i Novog Zelanda – te ostvario brojne diskografske projekte. Dobitnik je brojnih priznanja, uključujući Nagradu “Vladimir Nazor” za životno djelo 2003. godine, izvijestio je HRT.
“Bio je omiljen profesor na Akademiji u vrijeme dok sam studirala. Uvijek smo ga gledali s velikim poštovanjem. Zaista je bio posvećen i posebno Zagrebačkim solistima, ali i svojim studentima. Cijeli život je svjedočio ljubav prema glazbi, prema umjetnosti. I jako mi je žao da je njegov zemaljski put završio, ali ostat će te snimke, ostat će njegova glazba dugo iza njega”, istaknula je ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.
“Bio je topao čovjek, veliki znalac i rekao bih da je obilježio i moj glazbenički život. Tonko, zahvaljujem za sve što si ugradio, za ovu sredinu, za svoju Hrvatsku, za Šibenik i za sve muzičare u Hrvatskoj”, rekao je skladatelj i glazbeni pedagog, akademik Frano Parać.
“On je bio pokretač svega onoga što se dogodilo u glazbi od 1980-ih godina pa nadalje jedan veliki uzor, jedan veliki čovjek i bez njega će hrvatska glazbena scena biti izuzetno manjkava”, napomenuo je violinist Zagrebačkih solista Krunoslav Marić.
“Pedesetak godina bio mi je veliki prijatelj. Kao čovjek je uvijek bio vedar i raspoložen za probe i za rad i tražio je uvijek preciznost. To je bila odlika Zagrebačkih solista”, kazao je violinist i bivši član Zagrebačkih solista Ivan Martinec.
“On je prije svega bio vrlo temperamentan violinist. To je bilo ono nešto što se ne da objasniti, nego mi svi o tome pričamo kao o karizmi pojedinih umjetnika. To je Tonko u sebi imao i ne znam kada će se opet netko roditi tko će imati upravo tu jednu osobinu prepoznatljivosti u sebi”, ustvrdila je muzikologinja i glazbena kritičarka Jagoda Martinčević.
Komentari