Transferi zaposlenika u automobilskoj industriji vrlo su rijetki, posebice kad je riječ o prelasku stručnjaka sa 40 godina iskustva. Mitsubishi Motors je 2014. na čelno mjesto svog dizajnerskog tima postavio Tsunehira Kunimota, glavnog dizajnera iz Nissana. Njegovi najvažniji projekti kojima se potpisuje kao autor su Z Concept, Infiniti FX te R32 Skyline. Mitsubishi Motors, kao specijalizirana marka posebno za SUV i električno pokretana vozila, zadala je zadaću kreiranja novog identiteta preko dizajna kako bi se u tom smislu izmijenio doživljaj marke.
Kunimoto je vrlo zadovoljan novom pozicijom, jer mu pruža mogućnost kreiranja strategije dizajna Mitsubishi Motorsa od samog početka, baš kao i u Nissanu 2000. godine. Posebice stoga što Mitsubishi Motors planira predstaviti pet novih SUV modela za europsko tržište do 2021. godine. Prvi je SUV srednje klase, nešto veći od sadašnjeg ASX-a, a stilski nalik konceptu XR-PHEV II predstavljenog 2013. godine. Već 2019. godine planiraju novi kompaktni SUV B-segmenta baziran na eX conceptu, koji je predstavljen ove godine u Ženevi.
Poznato je da su kupci Mitsubishijevih vozila su vrlo lojalni. Stoga Kunimoto namjerava zadržati prepoznatljive korporativne vrijednosti te novi dizajn prednjeg dijela ima čvrsto uporiše u tradiciji marke. „Dynamic shield“ dizajn predstavlja kombinaciju agresivne crne sredine (u obliku slova X) te bočnih poligonalnih sekcija. Jedna od glavnih funkcija prednjeg dijela vozila je svakako usis zraka prema motoru, no suvremena tehnologija omogućava primjenu manje glomaznog dizajna. Danas se prednja maska, osim za usis zraka, koristi i kao platforma za ugradnju najrazličitijih senzora ili primjerice kamere za aktivni tempomat.
Kunimoto je prelaskom u Mitsubishi proveo vlastito istraživanje o doživljaju Mitsubishi vozila kod kupaca Azije i Europe. U Tajlandu se često koriste pick-up vozila, a znaju biti u uporabi i do 20 godina. Jednostavni su za održavanje, imaju vrlo robusnu karoseriju, izdržljivu mehaniku te se to doživljava kao glavna prednost Mitsubishija. U Njemačkoj ili Velikoj Britaniji vlasnici više polažu na snagu i pouzdanost te je stoga za Kunimota kao dizajnera ključna kvaliteta forma koja služi funkciji. Premda u auto industriji često emocijama daju prednost pred funkcionalnošću, Mitsubishi je težište dizajna stavio na upotrebnu vrijednost za korisnika, kako bi se izdvojio iz mase ostalih marki.
Električno pokretana vozila (EPV) predstavljaju prioritet razvoj Mitsubishi vozila za narednih nekoliko godina. Kunimoto naglašava da će EPV biti izvedenice glavnih modela, a ne zasebni proizvod. Stoga Mitsubishi ne razvija samo jedan EPV, nego tri temeljna SUV modela – novi Outlander, novi srednji SUV i novi manji kompaktni SUV. Svaki od njih imat će svoju EPV izvedbu, poput sadašnjeg Outlandera dostupnog u benzinskoj, dizelskoj i PHEV izvedbi.
Po pitanju interijera, Mitsubishi je dugi niz godina bio kritiziran radi korištenja tvrdih obloga interijera umjesto materijala mekanih na dodir. Kunimoto je odlučan u promjeni takvog pristupa uređenju interijera, što je jasno vidljivo već kod eX concepta. Glasoviti dizajner želi povećati osjećaj kvalitete za korisnike, posebice kod PHEV modela. Stoga je i za nasljednika Outlandera najavljena velika promjena u kvaliteti završne obrade i materijala interijera.
Kunimoto je potaknuo i ponovno otvaranje Europskog dizajnerskog centra u okolici Frankfurta. Iako se konačne odluke donose u Japanu, Kunimoto smatra da inicijative europskih stručnjaka uvelike pridonose razvoju identiteta dizajna u Mitsubishiju. Koliko je bio u pravu, vidjet će se u Genevi 2017. godine kada, osim novog modela SUV-a, planira predstaviti i novi dizajnerski identitet brenda Mitsubishi.
Komentari