TRŽIŠTE HRANE Antonio Matušan: ‘Naša platforma nudi i hranu iz restorana i pekarnica od istog dana’

Autor:

12.09.2024., Zagreb - Antonio Matušan, autor mobilne aplikacije za distribuciju hrane Crumbs.

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Zagrebački inovator Antonio Matušan osmislio je aplikaciju Crumbs kojom želi povezati građane sa svima koji bacaju višak hrane, a ovako će je putem aplikacije moći prodavati po cijeni koja će od redovne biti niža od 50 do 80 posto

Količina hrane koja se baca na globalnoj je razini dosegla jednu trećinu, što su zastrašujući podaci. U brojkama, to je oko 1,3 milijarde tona bačene hrane godišnje, a procjenjuje se da se od tog broja unutar zemalja Europske unije godišnje baci oko 88 milijuna tona hrane. Najviše hrane baca se upravo u domaćinstvima, i to čak 53 posto. Što se ostalih sektora tiče, 19 posto hrane baci se u procesima prerade hrane, 12 posto u ugostiteljstvu, 11 posto u proizvodnji i 5 posto u veleprodaji i maloprodaji. Kad se zna koliko je siromašnih i pothranjenih u svijetu – čak jedna od deset osoba na svijetu je pothranjena – ovo su zaista porazni podaci, da ne govorimo o opasnosti koju bacanje hrane ima za Zemlju. Prema podacima World Recourses Instituta, bačena hrana uzima veliki financijski danak, koštajući globalno gospodarstvo više od 1 trilijun (tisuću bilijardi) dolara svake godine. Također potiče klimatske promjene, ispuštajući otprilike od osam do deset posto globalnih emisija stakleničkih plinova. A ako se sadašnji trendovi nastave, gubitak i rasipanje hrane udvostručit će se do 2050.

Kad je Hrvatska u pitanju, godišnje se u Lijepoj Našoj proizvede 286.379 tona otpada od hrane ili 71 kilogram po stanovniku. Čak 40 posto toga je jestiva hrana. Hranu bacaju građani, ali i trgovine, pekarnice, restorani. Zagrebački inovator Antonio Matušan mogao bi promijeniti ove porazne trendove i smanjiti količinu bačene hrane. Osmislio je aplikaciju Crumbs, kojom se želi povezati građane sa svima koji višak hrane bacaju, a sada će je putem aplikacije moći prodavati po cijeni koja će od redovne biti niža od 50 do 80 posto. Aplikacija će biti pokrenuta do kraja rujna, a nakon Zagreba planiraju širenje i u ostatku Hrvatske.

Na aplikaciji Crumbs od kraja rujna počet će se prodavati hrana koja bi inače mogla završiti u otpadu, a još je potpuno jestiva i svježa. FOTO: Screenshot

Antonio Matušan, osnivač aplikacije Crumbs, za Business&Banking kaže:

„Crumbs.hr je aplikacija koja omogućuje korisnicima da kupuju višak hrane iz restorana, pekarnica i drugih ugostiteljskih objekata po značajno nižim cijenama, minimalni popust iznosi 50 posto. Na aplikaciji se prodaje hrana koja bi inače mogla završiti u otpadu, ali je još uvijek potpuno jestiva i svježa. Rad na aplikaciji započeli smo prije nešto više od sedam mjeseci, u suradnji s timom developera, stručnjaka za održivost i marketing. Glavni pokretač bio je upravo problem prekomjernog bacanja hrane, ali ključni okidač bio je suočavanje s lokalnim situacijama u kojima su ugostitelji morali baciti znatne količine hrane na kraju radnog dana. To nas je potaknulo da razvijemo rješenje koje bi koristilo i poslovnim subjektima, smanjilo otpad i omogućilo korisnicima da pristupe kvalitetnim obrocima po povoljnijim cijenama.“

‘Korisnici će moći pretraživati dostupnu hranu iz restorana i trgovina u svojoj blizini i preuzeti je direktno u objektu’

Aplikacija počinje s radom krajem rujna pa je Matušan pojasnio što to znači za korisnike. Opisao je kako će netko tko želi kupiti jeftiniju hranu do nje moći i doći:

„Kada aplikacija započne s radom krajem rujna, korisnici će moći pretraživati dostupnu hranu iz restorana i trgovina u svojoj blizini. Proces je vrlo jednostavan – korisnik odabire hranu koja je na raspolaganju, rezervira je putem aplikacije i preuzima u naznačenom periodu izravno u objektu. Sve se odvija u nekoliko koraka, a hrana je barem upola jeftinija. Riječ je o različitim vrstama hrane, uključujući skuhane obroke, pekarske proizvode, gotove salate, kolače i ponekad voće i povrće. Trenutačno aplikacija ne omogućava korisnicima da prodaju hranu drugim korisnicima – fokusiramo se na suradnju s poslovnim subjektima kako bismo osigurali visoke standarde kvalitete i sigurnosti hrane.“

Antonio Matušan, osnivač aplikacije Crumbs, kaže da su blavni benefiti ovakvog poslovanja za korisnike ušteda novca, pristup kvalitetnoj hrani po nižim cijenama i doprinos smanjenju bacanja hrane te održivosti. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Budući da već neko vrijeme postoje food outleti, u kojima se isto tako hrana može kupiti jeftinije, Matušan pojašnjava razliku između takvih trgovina i prodaje jeftinije hrane putem aplikacije Crumbs. Kaže da je razlika u tome što Crumbs.hr omogućuje korisnicima pristup svježoj hrani koja je dostupna samo na određeni dan i u ograničenim količinama:

„U food outletima se često nude proizvodi pred istekom roka trajanja ili prepakirana roba, dok na našoj platformi možete dobiti obroke iz restorana ili pekara koji su tog dana spremljeni i odmah spremni za konzumaciju. Sve uključene trgovine i ugostiteljski objekti podliježu zakonskim propisima o sigurnosti hrane kao i redovitim inspekcijama. Svi naši partneri su ugledni ugostitelji koji garantiraju da je hrana jestiva i kvalitetna. Cijena će uvijek biti barem 50% niža od regularne, a to osiguravamo kroz suradnju s našim partnerima koji su svjesni koristi smanjenja otpada i privlačenja dodatnih kupaca.“

Za restorane i trgovine aplikacija omogućuje smanjenje otpada i jačanje reputacije društveno odgovornih subjekata

Glavni su benefiti ovakvog poslovanja za korisnike, tvrdi Matušan, ušteda novca, pristup kvalitetnoj hrani po nižim cijenama i doprinos smanjenju bacanja hrane, čime postaju dio šire održive zajednice. Za restorane i trgovine, aplikacija omogućuje smanjenje otpada, dodatni prihod i jačanje njihove reputacije kao društveno odgovornih subjekata. Matušanov je cilj u prvoj godini rada postići suradnju s ugostiteljskim objektima i trgovinama diljem Hrvatske te privući što više korisnika:

„Bili bismo zadovoljni kada bi aplikacija postala prepoznata kao glavni kanal za smanjenje bacanja hrane, uz visoko zadovoljstvo korisnika i partnera. Naš plan za budućnost je širenje aplikacije izvan Zagreba, u gradove poput Splita, Rijeke i Osijeka, te razvijanje novih funkcionalnosti, poput opcije dostave hrane i personaliziranih obavijesti za korisnike. Također, planiramo proširiti asortiman hrane koju nudimo kako bismo zadovoljili što širi spektar korisnika.“

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.