Trostruki udar MOL-a na hrvatsku državu

Autor:

MOL-ov DIO UPRAVE INE od početka ove godine u nekoliko faza otpustio je više od 400 radnika, što je Inu stajalo 169 milijuna kuna, a potom ih je prepustio na teret hrvatske države i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, što je dodatni trošak za državu od oko 8,5 milijuna kuna godišnje

Uz potajni transport domaće nafte željeznicom na preradu u Ininu rafineriju Rijeka, umjesto u onu u Sisku, mađarski MOL i na brojne druge načine nastoji iskoristiti trenutnu anarhičnu situaciju na hrvatskoj političkoj sceni kako bi povukao neke poslovne poteze koji idu na ruku njemu, ali ne i Ini i hrvatskoj državi. PREMA INFORMACIJAMA DO KOJIH JE DOŠAO NACIONAL, mađarski dio Uprave od početka ove godine u nekoliko faza otpustio je oko 450 radnika, a za hrvatske prilike izdašne otpremnine za otpuštene radnike osigurale su socijalni mir i spriječile podizanje buke sindikata. Iako je proces rješavanja viška radne snage, prema Nacionalovu izvoru, pravno utemeljen i izveden u suradnji i dogovoru sa sindikatima, sporan ostaje način na koji je mađarski dio Uprave pokušao izvesti čitavu “operaciju”. Naime, umjesto u značajnije ulaganje u Inu i njezino poslovanje, mađarski MOL je nizom očito dobro razrađenih akcija odlučio riješiti se dijela zaposlenika Ine i potom ih prepustiti na teret hrvatske države i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. A budući da su otpuštenim radnicima isplaćene i dobre otpremnine te su potom prebačeni na skrb Zavoda za zapošljavanje, šteta po hrvatsku državu je trostruka: uskraćivanjem ulaganja novca u razvoj kompanije smanjuje se realna tržišna vrijednost Ine, novac kompanije – čiji je suvlasnik i hrvatska država – bez formalnog odobrenja jednog suvlasnika isplaćuje se otpuštenim radnicima, a riječ je o iznosu od čak 169 milijuna kuna, i kao zadnje Hrvatska će iz vlastitog proračuna otpuštenim radnicima isplaćivati naknade za nezaposlene najmanje idućih godinu dana, što je dodatni trošak od oko 8,5 milijuna kuna.

Više pročitajte u novom broju Nacionala, koji je od sad dostupan i digitalno na svim platformama, bilo kad i bilo gdje.

OZNAKE: INA, privatizacija, MOL

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)